آمادگی کامل خراسان رضوی برای پذیرایی از مسافران در تابستان


آمادگی کامل خراسان رضوی برای پذیرایی از مسافران در تابستان

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: در حال حاضر با توجه به شرایط استان خراسان و آمادگی که در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد مشکل خاصی برای پذیرایی از مسافران تابستانی در استان نداریم و از همه دعوت می‌کنیم که در تابستان به مشهد سفر کنند چرا که امکانات برای پذیرایی از گردشگران و زائران کاملاً آماده است.

یوسف بیدخوری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص برنامه‌های این اداره کل برای استقبال از مسافرت تابستانی اظهار کرد: در خصوص ایام تابستان طبق روال هر سال پس از ایام نوروز نظارت ما بر واحدهای اقامتی وجود داشته و حداقل یک بار در ماه از تمام تأسیسات گردشگری بازدید به عمل آمده و با فرارسیدن ماه رمضان بسیاری از واحدهای اقامتی به دلیل این‌که تعداد مسافر ورودی به مشهد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: واحدهای اقامتی کارهایی دارند که باید انجام دهند تا برای تابستان آمادگی لازم را داشته باشند و در حال حاضر برای رفع نواقص واحدها و بازسازی آن‌ها اقدام کرده و به خوبی آن‌ها را بر طرف کرده‌اند، خوشبختانه در شرایطی هستیم که واحدهای اقامتی آمادگی کامل برای پذیرایی از زائران و گردشگرانی که به مشهد ورود پیدا می‌کنند را دارند.

سرپرست معاونت گردشگری خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما این است که در مدت تعطیلات چند روزه نوروز با توجه به تماس‌هایی که با واحدهای اقامتی داشتیم و بازدیدهایی که بازرسین مربوطه واحدهای اقامتی داشتند، رزروها به خوبی انجام شده و اکثر واحدها تقریباً به مرز ۹۰ درصد رسیده‌اند به شکلی که گرفتن واحدها مشکل شده است.

بیدخوری ادامه داد: اما فکر می‌کنیم که در این ایام درصد میانگین اشغال واحدهای اقامتی‌مان به ۹۰ درصد خواهد رسید و خوشبختانه وضعیت در استان خراسان رضوی خوب است و امسال افزایش نرخ زیادی نداشته‌ایم و با تنوع واحدهای اقامتی و نگاه رقابتی که وجود دارد زائران و گردشگرانی که به مشهد ورود پیدا می‌کنند، می‌توانند واحدی که با وضعیت مالی آن‌ها تناسب دارد را رزرو کنند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۶۲۲ واحد اقامتی شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمان‌پذیر، واحدهای خانه مسافر دارای مجوز وجود دارد که آمادگی لازم برای پذیرایی از موج اول زائران و گردشگران تابستانی را دارند و در کل مشکلی به لحاظ جذب و اقامت گردشگران در ایام تابستان نخواهیم داشت.

سرپرست معاونت گردشگری خراسان رضوی تصریح کرد: کارهای مقدماتی خدمات سفر در نوروز انجام شد؛ در ایام نوروز واحدهای اقامتی و دستگاه‌های اجرایی در قالب خدمات سفر آمادگی کامل داشتند و نوروز خوبی را پشت سر گذاشتیم. برای تابستان که بخش‌نامه‌هایی از ستاد مرکزی خدمات سفر در تهران داشتیم بحث تشکیل نظارت را داریم و تمام دستگاه‌های نظارتی که متولی هستند و یا به شکلی به بحث گردشگری ارتباط دارند در قالب خدمات سفر با ریاست استاندار و دبیری رئیس میراث فرهنگی و گردشگری استان کماکان فعالیت دارند.

بیدخوری در خصوص افزایش نرخ واحدهای اقامتی در تابستان بیان کرد: در سال ۹۸ به هیچ وجه اجازه افزایش نرخ را نداریم و واحدهای اقامتی با نرخ سال گذشته به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی افزود: شاید برخی از واحدهای اقامتی در ایام غیر پیک مانند ماه رمضان و زمستان که مردم کمتر مسافرت می‌کنند تخفیف‌های بالاتری می‌دهند اما در ایام تابستان و یا ایامی که کمی شلوغ‌تر می‌شود تخفیف زمستان و ایام پیک توسط واحدهای اقامتی داده نشود و شاید احساس شود که این واحدهای اقامتی نرخ‌هایشان را افزایش داده‌اند، در صورتی که نرخ‌های مصوب واحدهای اقامتی در تمام واحدهای اقامتی مجاز که دارای پروانه بهره‌برداری معتبر هستند نصب شده است.

سرپرست معاونت گردشگری خراسان رضوی گفت: توصیه ما به زائرین و گردشگران ورودی مشهد این است که به هر واحد اقامتی که ورود پیدا می‌کنند برای اطمینان از مجاز بودن آن واحد اقامتی حتماً پروانه بهره‌برداری و نرخ نامه با امضای مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی صادر شده را ببینند.

بیدخوری در خصوص درصد اشغال واحدهای اقامتی در نوروز و تابستان تشریح کرد: در ایام نوروز و شروع اردیبهشت ماه متوسط اشغال واحدها در مشهد تقریباً کم‌تر از ۵۰ درصد است و این درصد در ایام تابستان به صورت متوسط بین ۷۰ تا ۸۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی