مادر ورزش‌های توپی، به دنبال محکم‌تر کردن جای پای خود در خراسان شمالی


مادر ورزش‌های توپی، به دنبال محکم‌تر کردن جای پای خود در خراسان شمالی

رئیس هیئت هندبال خراسان شمالی گفت: ورزش هندبال باید جایگاه بالاتری در میان ورزش‌های دیگر در استان پیدا کند.

‌فاطمه مرزی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۲۶۶ ورزشکار در این ورزش در حال فعالیت هستند، اضافه کرد: ۱۹۶ ورزشکار خانم و ۷۰ ورزشکار آقا در استان در این رشته ورزشی فعالیت می‌کنند که در حال افزایش هستند و پیشرفت بسیار خوبی در این زمینه حاصل شده است.

رئیس هیئت هندبال خراسان شمالی در رابطه با تعداد داوران و مربیان این ورزش در استان بیان کرد: حدود ۱۳ مربی و داور در استان در این رشته ورزشی فعالیت می‌کنند که با برگزاری کلاس‌های مربیگری در تیرماه سال جاری این تعداد افزایش پیدا می‌کنند.

مرزی با اشاره به اینکه تمرکز اصلی بر روی نونهالان است، اظهار کرد: هدف اصلی کار کردن در رده سنی پایه است و از همین جهت آموزش و پرورش یکی از رشته‌های ورزشی پایه نهم را هندبال معرفی کرده است.

به گفته وی، هندبال به عنوان مادر ورزش‌های توپی شناخته شده است و هیجان و آمادگی جسمانی مناسب در این ورزش موجب می‌شود تا افرادی که برای یک بار این ورزش را تجربه می‌کنند، مشتاق باشند و این ورزش را ادامه دهند.

رئیس هیئت هندبال خراسان شمالی افزود: افرادی که در رده سنی پایین وارد این ورزش می‌شوند، به دلیل چند فاکتوره بودن این ورزش، اگر بخواهند تغییر رشته‌ای در ورزش خود دهند، آمادگی کامل را دارند.

مرزی با تاکید بر اینکه بیشتر ورزش‌ها یک فاکتور و یا دو فاکتور هستند، عنوان کرد: چند فاکتوره بودن این ورزش موجب می‌شود تا در کنترل وزن و خوش قامتی کودکان بسیار مؤثر باشد.

رئیس هیئت هندبال خراسان شمالی اظهار کرد: کمبود مربی در حوزه آقایان در استان وجود دارد اما به دنبال این هستیم که با برگزاری دوره‌های مربیگری در استان این کمبود جبران شود.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان