قربانی: سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران دستاوردهای بسیاری برای ایران و ژاپن داشته است


قربانی: سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران دستاوردهای بسیاری برای ایران و ژاپن داشته است

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: سفر نخست وزیر ژاپن به ایران برای آمریکا دستاوردی نداشته است.

‌علی قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه خراسان شمالی، در رابطه با سفر نخست وزیر ژاپن به ایران، بیان کرد: بعد از انقلاب اسلامی اولین حضور نخست وزیر ژاپن در ایران است و این نشان می‌دهد که ایران با اکثر کشورهای دنیا ارتباط بسیار خوبی دارد و فقط کشوری مانند آمریکا که به دنبال منافع شخصی خود است در ایران جایگاهی ندارد.

وی با بیان اینکه سفر نخست وزیر ژاپن به ایران دستاوردهای بسیاری برای ایران و ژاپن داشته است، تصریح کرد: در این سفر دستاوردهای سیاسی، اقتصادی فرهنگی و اجتماعی زیادی به دست آمده است و بسیار مورد اهمیت است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در رابطه با واسطه شدن نخست وزیر ژاپن برای مذاکره ایران با آمریکا، تصریح کرد: تا زمانی که آمریکا به شرایط برجام بازنگردد و دست از تهدید و تحریم برندارد به هیچ عنوان حاظر به مذاکره با این کشور نیستیم.

قربانی بیان کرد: با وجود برجام، آمریکا در دنیا منزوی شده است و دیگر دروغ‌های این کشور در رابطه با ایران مورد قبول کشورهای دیگر نیست.

وی با تاکید بر اینکه کشور ایران دارای قدمت بسیاری است و با ۱۵ کشور همسایه مرز مشترک دارد، ادامه داد: باید آمریکا بپذیرد که ایران مانند کشور کره نیست و با تمام کشورهای دنیا ارتباط دارد و جزو ۱۸ کشور اول در اقتصاد دنیا است و باید قبول کند که اگر با احترام با ایران صحبت نکند به هیچ عنوان تعاملی بین این دو کشور وجود نخواهد داشت.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برخی از مسائل در نظام جمهوری اسلامی ایران از خط قرمزها است و به هیچ عنوان حاضر به مذاکره در این زمینه‌ها نخواهیم بود، افزود: فعالیت‌های هسته‌ای در کشورهایی مانند آمریکا نیز انجام می‌شود و در این چند سال نیز به دنیا ثابت شده است که تنها برای دفاع از خود در این حوزه ورود پیدا کرده ایم و در این مسئله هیچ کشوری حق ندارد که ایران را محدود کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق