فعالان کانون های مساجد «فی سبیل الله» در راستای برنامه های فرهنگی تلاش می کنند


فعالان کانون های مساجد «فی سبیل الله» در راستای برنامه های فرهنگی تلاش می کنند

سقاء، گفت: فعالان کانون های مساجد «فی سبیل الله» در راستای اجرای برنامه های فرهنگی در سطح مساجد تلاش می کنند و قدردان زحمات آنها هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «نادر سقاء» امروز (25 خردادماه) در جلسه شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان خلخال در محل فرمانداری خلخال گفت: تعداد 24 هزار کانون فرهنگی هنری در سطح کشور فعال هستند که از این تعداد 550 کانون در استان اردبیل قرار دارد و شهرستان خلخال نیز مزین به 61 کانون فرهنگی هنری است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، تصریح کرد: فعالان کانون های مساجد «فی سبیل الله» در راستای اجرای برنامه های فرهنگی در سطح مساجد تلاش می کنند و قدردان زحمات آنها هستیم.

این مقام مسئول، یادآور شد: کانون های فرهنگی هنری در مناطق دور افتاده و محروم تنها مرکز فرهنگی تلقی می شود و نیازمند حمایت های جدی از سوی مسئولان در شهرستان ها است.

وی، افزود: کمبود نیروهای متخصص و فضا و امکانات مالی از جمله عمده مشکلات کانون ها است که در راستای کاهش معضلات و افزایش توانمندی ها 35 تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی برای ارائه خدمات به کانون ها منعقد شده است.

سقاء با اشاره به اینکه مساجد محور برنامه ریزی های فرهنگی است، تاکید کرد: تلاش دشمنان برای مسجد گریزی و تهاجم فرهنگی در بین نسل جوانان بسیار مشهود است و برای خنثی کردن این توطئه ها باید حضور نوجوانان و جوانان در مساجد را افزایش داد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، خاطر نشان کرد: تخصیص اعتبار و تجهیزات از ردیف بودجه های شهرستانی توسط فرمانداران می تواند مشارکت نوجوانان و جوانان در برنامه های فرهنگی را افزایش دهد و این قدم مهم به همت مسئولان شهرستان بازتاب مناسبی در سطح جامعه خواهد داشت.

سقاء، ادامه داد: وظیفه دغدغه مندان عرصه فرهنگ باید طبق گام دوم انقلاب برای اعتلاق فرهنگی و تربیتی نسل جوان باشد و وظیفه کانون فرهنگی هنری مساجد باز نگهداشت مساجد و اجرای برنامه های فاخر فرهنگی است.

پایان پیام/365

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس