این عزت و جلال حسینی است که ما را به پیروزی می‌رساند


این عزت و جلال حسینی است که ما را به پیروزی می‌رساند

یک استاد حوزه با بیان اینکه بنابر آیات قرآن کریم، مومنان واقعی باید در مقابل دشمن همدل و متحد باشند، گفت: این عزت و جلال حسینی است که ما را به پیروزی می‌رساند نه سازش با دشمن.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «حیدری کاشانی» شامگاه جمعه، ۲۴ خرداد در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخت و با اشاره به آیه آخر سوره مبارکه آل عمران، اظهار کرد: این آیه به آیات المهدی مشهور است.

یک استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در نگاه کلان، قرآن به نبوت و امامت دعوت دارد، تصریح کرد:‌ امام، بدون قرآن امامت نیست قرآن بدون امام هم قرآن نیست، زیرا بنابر فرمایش پیامبر(ص) قرآن و اهل‌بیت(ع) تا روز قیامت از یکدیگر جدا نمی‌شوند.

حجت‌الاسلام حیدری کاشانی با اشاره به مفهوم و معنای آیه آخر سوره آل عمران، ابراز کرد: در معنای ظاهری آیه خداوند مومنان را به صبر فردی، جمعی و تقوا و مرزبانی از سرزمین‌ اسلامی دعوت می‌کند، اما در معنای باطنی امام باقر(ع) درباره آن فرمودند در این آیه منظور از رابطه،مومنان باید رابطه خود را با امام زمان(ع) حفظ کرده و همواره آن را تقویت و حراست کنند.

استاد حوزه علمیه در ادامه تاویل آیه افزود: با امام منتظً ر خود رابطه برقرار کرده، تقوا پیشه کنید شاید در دنیا و آخرت رستگار شوید.

وی تاکید کرد: انسان برای جاودانگی و رستگاری خلق شده و فقط برای دنیای پست آفریده نشده است زیرا خداوند از روح خود در او دمیده است، اگرچه انسان باید در دنیا با عزت زندگی کند اما اگر لازم شود باید دنیای خود را فدای آخرت کند.

حجت‌الاسلام حیدری کاشانی با بیان اینکه چهار عامل شرط سعادت انسان در دنیا و آخرت است، اضافه کرد: صبر فردی و جمعی، رعایت تقوای الهی و رابطه با امام انسان را به سعادت دنیوی و اخروی می‌رساند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بهشت سه مرتبه اعمال، اخلاق و ذات دارد، تاکید کرد: ظرفیت وجودی برخی افراد صرفا تا حد بهشت اعمال است و از آن بالاتر نمی‌روند، اما برخی چنان بالا می‌روند که تا بهشت ذات که همان معیت با ائمه معصومین(ع) است بالا می‌روند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم مبنی بر اینکه سعادت برای صابران و شاکران آغوش باز کرده است، گفت: صبر در مقابل معصیت در درجه اول و باارزش‌تر از صبر بر اطاعت است، صبر بر بیماری، مشکلات یا تنگناهای اقتصادی در درجه سوم قرار دارد، از خداوند بخواهید که شما را یاری دهد از معصیت مهاجرت داشته باشید و هیچ گاه به آن بازنگردید.

حجت‌الاسلام حیدری کاشانی ادامه داد: بر اساس این آیه قرآن کریم مومنان واقعی باید در مقابل دشمن همدل و متحد باشند و اگر به آنان سختی رسید صبوری کنند، دشمنان همواره مومنان را تهدید و تحریم می‌کنند، باید استقامت و صبر کنند.

استاد حوزه و دانشگاه درباره دیدار فرستاده ترامپ از ژاپن با رهبر معظم انقلاب، گفت: ما بهترین و مقتدرترین رهبر دنیا را داریم که نامه استکبار جهانی را لایق پاسخ دادن ندانستند، این عزت و جلال حسینی است که ما را به پیروزی می‌رساند نه سازش با دشمن.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ائمه معصومین(ع) خانواده آسمانی و پدران ما هستند آنها را باور کرده ایمان خود به آنها را تقویت و حفاظت کنیم.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403