تیم‌های پزشکی بهداشتی اعزامی به حج پاسخگوی شبهات حوزه خود باشند


تیم‌های پزشکی بهداشتی اعزامی به حج پاسخگوی شبهات حوزه خود باشند

حجت‌الاسلام نواب با اشاره به وظایف گوناگون تیم‌های پزشکی و بهداشتی اعزامی به مراسم حج 98، اظهار کرد: مسئولان حاضر در مراسم حج به ویژه اعضای تیم‌های پزشکی و بهداشتی حافظ اسرار و یاور حجاج در شرایط مختلف باشند.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «عبدالفتاح نواب» در همایش تیم های بهداشتی و درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر که صبح امروز (شنبه، 25 خرداد ماه) در محل سازمان حج و زیارت برگزار شد، اظهار کرد: اگر اخلاص در کار نباشد بسیاری از فعالیت های ما بیهوده خواهد بود که فعالیت در عرصه حج نیز این موضوع را شامل می شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خطاب به اعضای تیم های پزشکی و بهداشتی حاضر در این مراسم، گفت: فعالیت شما باعث ایجاد فرصت زیارت و تقرب به خداوند متعال برای زائران خانه وحی می شود.

وی تصریح کرد: القاء و انتقال امیدواری به زائران نیز از جمله دیگر فعالیت های تیم های پزشکی و بهداشتی حاضر در موسم حج می تواند باشد و نیز توجه به این نکته بسیار مهم است که برخی از زائران وقتی به پزشکان و روحانیون مراجعه می کنند، اسرار خود را که شاید تاکنون برای هیچ کسی بازگو نکرده اند به این افراد می گویند و در این میان نقش کسانی که در جریان این اسرار قرار می گیرند این است که امنیت جان و آبروی این افراد را بسیار مد نظر داشته باشند و به قول معروف حافظ اسرار آنان باشد.

نواب با بیان اینکه تلاش تمامی کارگزاران حج و متولیان امور مختلف در این زمینه باید این باشد تا بهترین راه را برای انجام امور گوناگون حجاج بیابند، ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت هایی که بر عهده تیم های پزشکی و بهداشتی مستقر در موسم حج، این است که باید مراقب شبهاتی که بعضا در میان حجاج رواج پیدا می کنند، باشند.

وی خاطرنشان کرد: به طور مثال بعضا شبهه شده و یا شاید دوباره رواج یابد که آب زمزم دارای مشکلاتی است که در این زمینه شما باید پاسخگو باشید هرچند که ما شنیده ایم این آب هیچ مشکلی ندارد و در سرزمین وحی و مدینه النبی (ص) دایما در حال استفاده است.

پایان پیام/500

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس