روحانی: ثبات، امنیت و توسعه افغانستان را خواستاریم


رئیس جمهور کشورمان بر توسعه روابط اقتصادی با افغانستان با استفاده از همه ظرفیتهای موجود تاکید کرد و گفت: ایران خواهان ثبات، امنیت و توسعه افغانستان است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از دوشنبه ، «حسن روحانی» در دیدار رئیس اجرایی دولت افغانستان بر توسعه روابط اقتصادی با استفاده از همه ظرفیت های موجود تاکید کرد و گفت: ایران خواهان ثبات ، امنیت و توسعه افغانستان است.
رییس جمهور کشورمان در دیدار با "عبدالله عبدالله" رییس اجرایی دولت افغانستان که قبل از آغاز پنجمین کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا(سیکا) در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد ، خاطرنشان کرد: ظرفیت های فراوانی برای توسعه روابط اقتصادی دوجانبه و منطقه ای نظیر فرصت های ترانزیتی وجود دارد که باید در دستور کار کمیسیون مشترک همکاری های فیمابین قرار گیرد.
دکتر روحانی همچنین با اشاره به اهمیت مبارزه با مواد مخدر و لزوم تلاش جمعی در این زمینه ، گفت: علاوه بر آسیب های اجتماعی ، بخش عمده ای از تامین مالی تروریسم از قاچاق مواد مخدر انجام می شود و این مساله ضرورت مبارزه همه جانبه و هماهنگ با قاچاق مواد مخدر را بیشتر می کند.
رییس جمهوری همچنین با اشاره به تلاش دو کشور برای مبارزه و ریشه کنی تروریسم در منطقه گفت: امنیت کشورهای منطقه از جمله ایران و افغانستان به یکدیگر گره خورده و برقراری ثبات و توسعه منطقه نیز در گرو همکاری کشورهای منطقه است.
وی با بیان اینکه مشارکت همه گروه ها و اقوام برای توسعه و ثبات افغانستان ضروری است بر ترغیب بخش های خصوصی برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی تاکید کرد.
رییس اجرایی دولت افغانستان نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت ها و کمک های جمهوری اسلامی ایران به مردم افغانستان ، بر تقویت همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی و تجاری تاکید کرد.
عبدالله عبدالله همچنین به تلاش ها و اقدامات ایران در زمینه مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر اشاره کرد و همکاری بیشتر تهران و کابل را در این موارد ضروری خواند.
رییس اجرایی دولت افغانستان با بیان اینکه ایران و افغانستان همیشه و در روزهای سخت کنار هم بوده اند ، گفت: ایران همیشه در کنار مردم و دولت افغانستان بوده و از این بابت قدردان کمک ها و حمایت های تهران هستیم.
وی همچنین بر ضرورت همکاری همه کشورهای منطقه در مبارزه و ریشه کن کردن تروریسم تاکید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟