اراده جدی قوه قضاییه بر برخورد قاطع و سریع با مفسدان اقتصادی


اراده جدی قوه قضاییه بر برخورد قاطع و سریع با مفسدان اقتصادی

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: اراده جدی قوه قضاییه و دادگستری استان کرمان بر برخورد قاطع، سریع و دقیق با مفاسد اقتصادی است.

به گزارش ایسنا، یدالله موحد در دیدار با امام جمعه شهرستان سیرجان، اظهار کرد: بدون تردید شفافیت لیست کارگزاران نظام با تصویب و ابلاغ آئین نامه قانون رسیدگی به دارایی‌های مسئولان باعث افزایش اعتماد عمومی جامعه نسبت به مسئولان نظام خواهد شد.

رئیس شورای قضائی استان یادآور شد: برخی از اصول قانون اساسی سال‌ها بود که راکد مانده و به نتیجه نرسیده بود. یکی از آن‌ها آئین نامه اجرایی قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران بود که در نهایت به تصویب حضرت آیت الله رئیسی، ریاست قوه قضائیه رسید.

موحد ادامه داد: طبق اصل‏ ۱۵۶ قانون اساسی، قوه‏ قضاییه‏ قوه‏ ای‏ است‏ مستقل‏ که‏ پشتیبان‏ حقوق‏ فردی‏ و اجتماعی‏ و مسئول‏ تحقق‏ بخشیدن‏ به‏ عدالت‏ و عهده‏ دار رسیدگی‏ و صدور حکم‏ در مورد تظلمات‏، تعدیات‏، شکایات‏، حل‏ و فصل‏دعاوی‏ و رفع خصومات‏ است.

وی موضوع قضازدایی را یک بحث جدی در قوه قضائیه اعلام کرد و گفت: با توجه به حجم بالای ورودی پرونده‌ها به سیستم قضائی کشور، گسترش سیاست قضازدایی، استفاده از کمیسیون‌های شبه قضائی در رسیدگی‌ها، بیش از گذشته احساس می‌شود.

این مقام ارشد قضائی استان کرمان با اشاره به اینکه قوه قضائیه بایستی تلاش کند مردم کمتر درگیر مسائل قضائی شوند، ادامه داد: به عنوان نمونه چه ضرورتی دارد که قوه قضائیه به موضوع رانندگی با وسیله نقلیه بدون داشتن گواهینامه رسیدگی کند. آیا نمی‌توان چنین موارد غیر مهمی را به سایر بخش‌ها واگذار کرد؟

موحد با تاکید بر اینکه ما معتقدیم بسیاری از مسائل از این دست باید خارج از نظام قضائی به آنها رسیدگی شود و وقت قضات صرف مباحث قضائی مهمی شود تصریح کرد: مدیریت دادگستری استان همواره تلاش دارد در کنار استفاده از تجربیات ارزشمند قضات باسابقه، میدان را برای قضات جوان برای کسب تجربه و موفقیت باز بگذارد زیرا معتقدیم این جوانان هستند که آینده این نظام را می‌سازند.

‎‎‎‎‎‎رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: خوشبختانه برنامه‌های تحولی در قوه قضائیه آغاز شده است و ریاست محترم قوه به سه بخش ساختارهای قوه قضائیه، منابع انسانی و همچنین قوانین که ابزار کار دستگاه قضاء می‌باشد ورود کرده‌اند و استان کرمان پیشنهادات تحولی خود را به قوه قضائیه اعلام نموده است.

وی به موضوع چابک سازی ساختارهای نظام قضائی کشور اشاره کرد و گفت: قانون، ابزار مهم کار در قوه قضائیه است و برخی قوانین نیاز به اصلاح و تغییر دارند زیرا معتقدیم برخی قوانین ناکارآمد پاسخگوی نیاز فعلی جامعه نمی‌باشند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه سیرجان ضمن مثبت ارزیابی کردن عملکرد حوزه قضائی سیرجان، گفت: مسئولان باید تمام تلاش و همت خود را بگمارند تا خدای ناکرده مردم احساس یاس و ناامیدی نکنند


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید