چون زشتم نمی توانم ازدواج کنم


ازدواج نکردن به علت زشت بودن،چون زشتم کسی با من ازدواج نمی کند

چون زشتم نمی توانم ازدواج کنم

چون زشتم نمی توانم ازدواج کنم

چون زشتم نمی توانم ازدواج کنم

ازدواج نکردن به علت زشت بودن،چون زشتم کسی با من ازدواج نمی کند

من دختری هستم 24 ساله وبه دلیل زیبا نبودن ظاهرم هیچ خواستگاری ندارم.من قصد ازدواج دارم.من چادری هستم وججابم را خوب رعایت میکنم. ولی بعضی وقت ها وسوسه میشم که ارایش یا مو درست کردن من رازیبا تر میکند اما من هیچ وقت این کارهارو نکردم به امید این که خدا ازم راضی باشه. اما من واقعا دارم بدبخت میشم.توروخداکمکم کنید.به خداارزوی مرگ میکنم.تا حالا خواستگار نداشتم.هیچ جا م.رد تاییید نیستم.کمکم کنید

پاسخ:

خواهر عزیزم

همه ی روانشناسان معتقدند که زیبایی یک امر نسبی است. یعنی ممکن است کسی از نظر خیلی ها زیبا باشد اما از نظر بعضی ها نیز خیر.

پس باور نازیبا بودن تلقینی است که شاید اطرافیان به شما وارد کرده اند و یا اینکه این باور از کمی ،اعتماد به نفس شما ناشی می شود.

شما تحصیلاتتان چیست؟ اخلاقتان چطور است؟ ایمان ظاهری دارید و یا واقعا با تقوا هستید؟ چقدر اطرافیانتان را دوست دارید؟ رابطه تان با اطرافیانتان چطور است؟ شما هم می توانید با کمی توجه به اطرافتان کسانی را بیابید که شاید از زیبایی ظاهری بی بهره هستند اما همه دوستشان دارند و در زندگی فردی نیز انسان های موفق و تاثیر گذار هستند. من کسی را می شناسم که نیمی از صورتش ماه گرفتگی دارد! اما آنقدر هنر دارد و آنقدر زیبا و مهربان برخورد می کند که هم ازدواج موفقی داشته و هم توانسته خانواده همسرش را مجذوب خود کند بطوریکه هر کس کاری و یا مشکلی دارد به او رجوع می کند و او همیشه با مهربانی و توانایی هایش پذیرای همه است.

من قبول دارم که این روزها ملاک های ازدواج اشتباه شده است و زیبایی سهم زیادی در انتخاب خانواده های پسر دارد اما این را نیز باور دارم که اخلاق نیکو و نور ایمان در چهره چیزی است که هیچ کس منکر آن نخواهد بود . شما اگر می خواهید طرف مقابلتان کسی باشد که دنبال زیبایی ظاهری است می توانید آن راه را انتخاب کنید که گاهی به انجامش وسوسه می شوید ! اما اگر نه ، می خواهید کسی باشد که با ایمان باشد و ملاکش تقوا باشد مطمئن باشید که آن را ه به همچین ازدواج های معنوی ختم نخواهد شد.

می دانم که در این دوره و زمانه ازدواج نکردن مهری سیاه است بر پیشانی دختر . اما این را باید اول از خودمان بپرسیم که چرا می خواهیم ازدواج کنیم؟ ازدواج فقط برای ازدواج؟! هدفمان از ازدواج چیست؟ آیا خلا های درونی ما با ازدواج پر می شود؟

می توانیم دو جور رفتار کنیم :

1- بنشینیم و غصه بخوریم که چرا خواستگار نداریم ؟ چرا خدا ما رو اینطور خلق کرد؟ چرا ... و بگذاریم زمان بگذرد بدون اینکه ما رشدی کرده باشیم فقط با غم و غصه بیشتر چهره خود را خموده کرده ایم و کم کم ایمانمان را به حکمت های خدا و قسمت های خدا از دست خواهیم داد که مطمئنا این راه از مکر شیطان است و بس.

2- اما می توان هر لحظه به لطف و مهربانی خدا ایمان داشت و مدام شاکر او بود و توانایی های دیگر خود را پرورش داد و آنقدر به رشد و بالندگی مادی و معنوی رسید که اگر حتی هیچ گاه فرصت ازدواج برایمان فراهم نشد باور داشته باشیم که هیچ چیزی را از دست نداده ایم و خدایی که از مادر مهربان تر است حتما صلاح ما را بهتر می دانسته .

چند پیشنهاد :

- تحصیلات علمیتان را افزایش دهید ، مدرک بگیرید!! ( شاید این حرف تعجب آور باشد ! اما واقعیت این است که شما به افزایش اعتماد به نفس احتیاج دارید.)

- هنر ارتباط جمعی را بیاموزید (گاهی یک لبخند ساده و همیشگی می تواند به جذابیت شما بیفزاید.)

- زیر چادر لباسهای مرتب و زیبا با رنگ هایی زیبا بپوشید (حجاب کامل هیچ تناقضی با خوش لباس بودن و زیبا و مرتب لباس پوشیدن ندارد)

- دایره دوستان و نزدیکانتان را زیاد کنید و بگذارید دیگران بیشتر شما را بشناسند و بیشتر با ویژگی های خاص و خوب شما آشنا شوند.

- هنرهای خاص خانم ها را بیاموزید.

همه این پیشنهادات برای افزایش اعتماد به نفس و افزایش جذابیت شماست. اما واقعیت بزرگتری نیز هست ، اینکه با اتکا به حکمت خداوند و ایمان به فضل و مهربانی او می توانید بیشترین اعتماد به نفس را داشته باشید.

دوست عزیزم نگاه زیبا به نعمت زندگی و شادابی و نشاط و تلاش در جهت رشد ، بهترین شکر و بهترین عبادت خواهد بود...

خدا پشت و پناهت

احساس می‌کنم چون کچلم، دختری با من ازدواج نخواهد کرد!

پسری هستم ۲۰ ساله. خیلی دوست دارم با دختری برای ازدواج آشنا شوم ولی احساس می‌کنم به خاطر چهره‌ای که دارم، نمی‌توانم نظر دختری را جلب کنم چون سربازم و کچل هستم. فکر نمی کنم در خواستگاری هم کسی من را با این تیپ بپسندد. در ضمن زیر آفتاب، صورتم هم سرباز وظیفه عزیز، موضوع مهمی که شما از آن غافل هستید، روشمندی‌های بسیار متفاوت انتخاب همسر در دختران در قیاس با پسران است. دنیای انتخاب همسر شما به هیچ وجه همسان با دختری نیست که به خواستگاری آن می‌روید. برای مثال چهره زیبا برای مردانی در سن شما یک اصل است ولی برای دختران چهره شما وقتی زیباست که اشتیاق شما را به خودشان و تعهدتان به تشکیل یک زندگی مشترک خوب را ببینند و نه الزاما موهای لخت و ژل زده یا دیگر ظواهر زیبایی شما را. در مجموع نگرانی شما بی مورد است و آن‌قدرها که شما تصور می‌کنید، مانعی برای ازدواج نیست. با این حال، یک توصیه به شما دارم.


به فکر امنیت عاطفی و مالی همسر آینده باشید


نکته مهم شرایط کنونی شماست، سرباز بودن و احتمالا نداشتن شغل و سن کم شما که برای بسیاری از خانواده‌ها موانع جدی برای انتخاب شما به عنوان داماد آینده است. همسر آینده تان از شما امنیت عاطفی و مالی می‌خواهد و این روزها هر دو در هم تنیده‌اند. بیکاری یا نداشتن درآمد کافی متناسب با شأن خود و عروس خانم مسبب بسیاری از کدورت‌هاست که متاسفانه روابط عاطفی شما را تخریب می‌کند. نتیجه این که هرگز دنیای بانوان را از نگاه مردانه خود تحلیل نکنید چراکه شما یک مرد هستید، آن هم به خصوص هنوز جوان و بدون تجربه. عجله نکنید و تلاش کنید تا امنیت خاطر اصلی همسر آینده‌تان را فراهم کنید. دراین صورت است که بی شک در شب خواستگاری، هم اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت و هم دل قرص‌تری و هم اندیشه‌ای فارغ از نگرانی‌های کنونی.سوخته است. از طرفی هم دوست دارم ازدواج کنم.

بیشتر بدانید : خواستگار ندارم

بیشتر بدانید : موقعیت خوبی دارم اما خواستگار ندارم

بیشتر بدانید: برای ازدواج چکار کنیم

نویسنده : رضا زیبایی | روان‌شناس / روزنامه خراسان / بخش اول سایت : اسلام شناسی

چون زشتم نمی توانم ازدواج کنم

مشاهده دسته بندی : مقالات مطالب قبل از ازدواج

بازدید : 271

این مطلب را به اشتراک بگذارید و در گوگل محبوب کنید

چون زشتم نمی توانم ازدواج کنم چون زشتم نمی توانم ازدواج کنم




حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ازدواج

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس