همبستگی ملت عراق پیروزی تاریخی بر داعش را محقق کرد


همبستگی ملت عراق پیروزی تاریخی بر داعش را محقق کرد

آیت الله «سید علی سیستانی» به مناسبت سالروز فتوای جهاد کفایی که پس از سقوط شهر موصول در ژوئن سال 2014 میلادی صادر شد، اعلام کرد که اگر همبستگی ملت عراق و اتحادشان در این برهه زمانی نبود، این پیروزی بزرگ تاریخی محقق نمی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از فرات نیوز، «سید علی سیستانی» مرجعیت عالی شیعیان عراق در بیانیه ای به مناسبت سالروز فتوای جهاد کفایی که سید «احمد صافی» نماینده آیت الله سیستانی در خطبه نماز جمعه داخل صحن امام حسین(علیه السلام) ایراد کرد، آمده است: در روز 13 ژوئن سال 2014 میلادی یعنی پنج سال پیش، از این مکان مقدس پیام مرجعیت عالی دینی و فتوای مشهور وی مبنی بر وجود دفاع کفایی صادر شد، جایی که از عراقی هایی که توانایی دردست گرفتن سلاح را داشتند، خواسته شد تا به نیروهای امنیتی برای دفاع از عراق و ملت و مقدسات آن برای مقابله با حمله تروریستهای داعشی بپیوندند، داعشی هایی که به مناطق وسیعی از تعدادی از استان ها یورش برده بودند و بغداد و استان های دیگر را تهدید کردند.

در این بیانیه آمده است: قهرمانان عراقی از اقشار مختلف اجتماعی به این پیام لبیک گفتند و با شور و شوق بی نظیری و غیرقابل وصفی به میدان های مبارزه سرازیز شدند و بیش از سه سال دهها نبرد انجام دادند و قهرمانی هایی را در این نبردها متجلی کردند. در این راه دهها هزار نفر شهید و شمار زیادی زخمی و مجروح شدند. آنها توانستند تا تروریستها را نابودکنند و این سرزمین را از لوث وجود متجاوزان پاک کنند و دولت موهوم داعش را محو کنند.

اگر همبستگی ملت عراق و اتحادشان و عبور نیروهای سیاسی از اختلافات و درگیری هایشان به نفع منافع ملت و همکاری و کمک موثر کشورهای دوست و برادر در نابودی تروریسم داعش نبود، این دستاورد بزرگ تاریخی محقق نمی شد.

اما پس از این جنگ و تحقق پیروزی بزرگ، مناطق مختلف از وجود تروریستها پاکسازی شد. برخی اختلافات از دوباره در صفوف طرف ها علنی شد و برخی دیگر پنهان ماند. درگیری بین نیروهای می خواستند پایگاه گذشته شان را حفظ کنند، افزایش یافت و برخی دیگر نیز در طول جنگ با داعش حضور داشتند، تلاش می کنند تا حضور خود را تقویت کنند و دستاوردهای مورد نظر را به دست بیاورند.

همچنان کشمکش بر سر پست ها و موقعیت ها از جمله وزارت دفاع و کشور وجود دارد و این مسئله از تکمیل ساختار وزارتی جلوگیری می کند.

تداوم درگیری بر دستاوردها و ایجاد مشکلات امنیتی و طایفه ای در اینجا یا آنجا برای اهداف مورد نطر و عدم سرعت در درمان مشکلات خسارت بار در جنگ با تروریسم، فرصتی را به عناصر باقی مانده داعش برای انجام برخی از حملات را برای اختلال در امنیت و ثبات در این کشور می دهد.

باید طرف های مورد نطر در پرونده امنیتی بسیار هوشیار باشد تا با توجه ویژه نسبت به تلاش های اطلاعاتی برنامه تروریستها را قبل از اجرای آن خنثی کنند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش