وجود مشکل بانکی در ساخت و ساز خانه‌های سیل زده ایلام


وجود مشکل بانکی در ساخت و ساز خانه‌های سیل زده ایلام

استاندار ایلام گفت: در مناطق سیل‌زده مشکل فنی نداریم اگر مشکل بانکی حل بشود به سرعت بنیاد مسکن و استان‌های معین و دستگاهای ذی‌ربط آمادگی دارند امور را حل و فصل کنند و امیدواریم بانک‌ها برای پرداخت‌ها زودتر تعیین تکلیف کنند.

به گزارش ایسنا، «قاسم سلیمانی دشتکی» در خصوص آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده، اظهار کرد: همه‌ی دستگاه‌های امدادی ازجمله کمیته امداد و بنیاد مسکن و خیرین آماده کمک رسانی به مناطق سیل زده استان در خصوص وسایل سرمایشی هستند که در صورت اعلام نیاز از طریق فرمانداری‌های مربوطه در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در برآورد خسارت واحدهای معیشتی ۳۵۵۱ واحد، تعمیراتی ۹۸۰۰ و واحدهای احداثی ۳۲۸۰ واحد و در جمع ۱۶۶۳۸ واحد تأیید شده است که باید به آنها کمک شود، تصریح کرد: حدود ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض تحویل افراد خسارت دیده شده و حدود ۳۷۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

استاندار ایلام ادامه داد: علت کم بود انعقاد قرارداد مشکل بانک مرکزی است؛ در مرحله اول تسهیلات به استان گلستان و مازندران و سایر استان‌ها با مبلغ کمتری لحاظ شده بود و در مرحله دوم تمام استان‌ها را لحاظ کردند ازجمله استان ایلام و مسئله دیگر عدم ابلاغ به موقع دستورالعمل تسهیلات قرض‌الحسنه به بانک‌ها بوده است.

سلیمانی تصریح کرد: شعبه پرداخت در بخش «ماژین» مستقر شده است اگر مشکل در بانک مرکزی و سرپرستی بانک مسکن در کشور حل شود به سرعت این تسهیلات و کمک‌های بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در ساخت و ساز چند گروه داشتیم؛ گروه اول، افرادی که خودشان زمین داشتند که با کمک بلاعوض بنیاد مسکن کار ساخت و ساز را شروع کردند، گروه دوم، تعدادی از خانه‌ها در حریم رودخانه قرار دارند که بایست جابجا بشوند و گروه سوم، تعدادی دیگری که آب وارد خانه‌های آنها شده است و در حریم رودخانه نیستند آنها درهمان جای خود بازسازی می‌شوند.

استاندار ایلام گفت: خانه‌هایی که باید جابجا شوند، یا زمین برای ساخت دارند یا توسط کمیته امداد برای آنها زمین خریداری شده یا از طریق راه و شهرسازی و منابع طبیعی در اختیار آنها قرار می‌گیرد و روستاهای سیل زده‌ای که برای ساخت و ساز و کمبود زمین در طرح هادی مشکل داشتند در طرح ضربتی بنیاد مسکن مشکل آنها حل‌وفصل شد.

سلیمانی تصریح کرد: ما در مناطق سیل‌زده مشکل فنی نداریم اگر مشکل بانکی حل بشود به سرعت بنیاد مسکن و استان‌های معین و دستگاه‌های ذی‌ربط آمادگی دارند امور را حل و فصل کنند و امیدواریم بانک‌ها برای پرداخت‌ها زودتر تعیین تکلیف کنند تا به زمستان نخوریم و طبق قولی که رئیس‌جمهور و دولت اعلام کردند تا پایان سال همه واحدهای خسارت دیده را تکمیل کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا