پیش‌بینی افزایش زائران کربلا در ایام عرفه در پی حذف هزینه ویزا


پیش‌بینی افزایش زائران کربلا در ایام عرفه در پی حذف هزینه ویزا

حجت‌الاسلام نجفی‌روحانی با اعلام برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم دعای عرفه در کربلای معلا، گفت: با توجه به حذف هزینه ویزای عراق، به‌یقین جمعیت زائران در مناسبت‌های مذهبی و دینی به‌ویژه در روز عرفه در کربلا افزایش چشمگیری می‌یابد.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: حجت‌الاسلام‌والمسلمین «نجف نجفی‌روحانی»، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق و «میر مسعود حسینیان»، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا با حاج «فاضل مهدی ابودگه»، مسئول خیمه‌گاه امام حسین (ع) در کربلای معلا دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار حسینیان بر لزوم وحدت بین دو ملت ایران و عراق اشاره کرد و گفت: با توجه با رایگان شدن ویزا قطعاً حضور زائران در مراسم اربعین امسال بیشتر از سال گذشته خواهد بود؛ بنابراین باید دست‌به‌دست هم بدهیم و از هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌های لازم صورت پذیرد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا با اشاره به الطاف اهل‌بیت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) گفت: مراسم اربعین امسال به لطف امام حسین (ع) باشکوه خاصی برگزار می شود.

در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین «نجفی‌روحانی» با تشکر از همکاری و مساعدت‌های مسئول خیمه‌گاه حسینی در برگزاری برنامه‌های مذهبی و دینی زائران ایرانی در این مکان مقدس، بیان کرد: خوشبختانه تولیت عتبه در کربلای معلا هر سال در اجرای برنامه‌های مناسبتی ویژه زائران ایرانی همکاری بسیار شایسته‌ای دارند که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق به اجرای مراسم دعای عرفه زائران ایرانی در کربلای معلا اشاره کرد و یادآور شد: با هماهنگی‌های صورت گرفته، سال گذشته موفق شدیم به لطف الهی و مساعدت‌های مسئولان عتبه در کربلا، این مراسم را در خیمه‌گاه حسینی، حرم حضرت ابوالفضل(ع) و حرم سیدالشهداء(ع) برگزار کنیم که استقبال زائران نیز از این مراسم بسیار باشکوه بود.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: بعثه مقام معظم رهبری امسال در تلاش است، برای برگزاری مراسم دعای عرفه از هم‌اینک برنامه‌ریزی گسترده‌ای را انجام دهد تا مقدمات لازم به‌منظور حضور زائران کشورمان در کربلای معلا فراهم شود و زائران عزیز بتوانند از این فرصت معنوی به‌خوبی بهره بگیرند.

وی یادآور شد: با توجه به حذف هزینه ویزای عراق، به‌یقین جمعیت زائران در مناسبت‌های مذهبی و دینی به‌ویژه در روز عرفه در کربلای معلا افزایش چشمگیری خواهد داشت، بنابراین برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری شایسته‌ این مناسبت دینی بسیار ضروری است.

حجت‌الاسلام نجفی روحانی به‌ضرورت ارتباط تنگاتنگ ملت عراق و ایران اشاره کرد و گفت: دشمنان اسلام و اهل‌بیت(ع) به دنبال ایجاد تفرقه میان دو ملت ایران و عراق هستند و در تلاش‌اند تا از راه‌های مختلف بتوانند میان این دو ملت نفوذ کنند؛ اما خوشبختانه با هوشیاری که میان مسئولان و مردم این دو کشور وجود دارد، دشمنان هرگز به این دسیسه دست نخواهند یافت.

این گزارش می افزاید: «فاضل مهدی ابودگه» در این دیدار همچون گذشته از نظم و انضباط زائران ایرانی در برگزاری برنامه‌های مذهبی در خیمه‌گاه حسینی تقدیر کرد و گفت: خوشبختانه بعثه مقام معظم رهبری در برگزاری برنامه‌ها و مناسبت‌های دینی در خیمه‌گاه حسینی همکاری بسیار شایسته‌ای دارد و هر سال شاهد حضور باشکوه زائران ایرانی در این مکان مقدس هستیم.

وی حضور زائران و خدمت به آنان را برای خادمان حسینی افتخار بزرگی برشمرد و یادآور شد: خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) نوعی تعظیم شعائر اسلامی به شمار می‌آید، بنابراین افتخار بزرگی برای ما است که بتوانیم به این بندگان شایسته الهی خدمت کنیم.

مسئول خیمه‌گاه حسینی با اشاره به درخواست مسئولان ایرانی برای برنامه‌ریزی‌های مقدماتی به‌منظور برگزاری مراسم دعای عرفه در این مکان مقدس خاطرنشان کرد: از هم‌اینک برای برگزاری این مراسم دینی آمادگی داریم تا برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور باشکوه زائران عزیز انجام گیرد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403