عضو فراکسیون زنان مجلس: اعلام شماره تلفن برای گزارش بدحجابی، زمینه ساز تقابل در جامعه می‌شود


از آنها که بر تقویت گشت ارشاد اصرار دارند می خواهیم تحقیقی را انجام دهند که آیا بودن گشت ارشاد موفق بوده است یا خیر؟

عضو فراکسیون زنان مجلس: اعلام شماره تلفن برای گزارش بدحجابی، زمینه ساز تقابل در جامعه می‌شود

طیبه سیاوشی در مورد مسائلی که در روزهای اخیر در مورد مقابله با بی‌حجابی و برخورد با آن مطرح می شود گفت: حجاب موضوعی است که باید به آن اعتقاد و باور داشته باشید که به آن عمل کنید، در غیر این صورت قانون و مقررات است که شما را رعایت کردن آن موظف می‌کند و در ایران نیز که به این شکل است یعنی کسانی هستند که حجاب را به دلیل مسائل شرعی باور دارند و رعایت می کنند و عده ای نیز بر اساس قانون آن را رعایت می کنند.

این عضو فراکسیون زنان مجلس در گفت‌وگو با عصرایران ادامه داد: در ابتدای انقلاب تقویت باورهای مذهبی و مسائل فرهنگی که حول محور انقلاب مطرح بود باعث شد که بسیاری از افراد حجاب‌شان را حتی چادر انتخاب کنند ولی در سال‌های بعد اینگونه اقدامات فرهنگی و ایجابی کمرنگ شد.

عضو فراکسیون امید افزود: مباحثی که در روزهای اخیر تحت عنوان دادسرای ارشاد مطرح شد در کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت ‌‌و حتی کسانی که معتقد هستند که باید از ظرفیت مردم برای ارائه گزارش استفاده کرد در عین حال مطرح کردند که این موضوع ابعاد فساد آمیز هم دارد، ممکن است مردم تشخیص درست ندهند، گزارش غلط بدهند، انتقام جویی ها زیاد شود و به نوعی بین کسانی که معتقد به حجاب هستند و کسانی که این اعتقاد را ندارند تقابلی بوجود آید که این مسئله باعث ایجاد ناامنی در کشور می شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: به دلیل ورود پیش بینی نشده، غیراصولی و کارشناسی نشده جمعیتی که به زعم آنها مردم هستند و گاها هم مردم نیستند به مسئله حجاب درست نیست و این خودش تقابل را زیاد می کند ضمن اینکه این افراد که قرار است گزارش ارائه دهند مورد اعتماد کدام دستگاه هستند؟

نماینده مردم تهران افزود: زمانی که جامعه از یکسری موارد حادتری رنج می برد و با مسائل و مشکلات دیگری دست بِه گریبان است ما نباید مشکلات دیگری را به این جامعه بار کنیم و با ایجاد زمینه برای تقابل افراد با یکدیگر اوضاع را متشنج کنیم .

سیاوشی بیان کرد: مسائلی که به این شکل و شدیدا جنسیتی مطرح می شود به نفع جامعه نیست و همین مسائل دستاویزی برای عده‌ای دیگر می شود، باید این مسئله بررسی شود که تمسک به باورهای مذهبی مردم یک حربه سیاسی است یا نه تمسک به این باورها می تواند پله و قدمی برای ایجاد یک گفت وگو باشد .

وی ادامه داد: در اغلب موارد در کشور ما گفت وگو تک نفره و تک سویه است و اتفاقا صداوسیما می تواند در این زمینه کمک کند و این چندصدایی بودن را منتقل کند.

این نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: نمی خواهیم بگوییم که با گفت وگو،گفته شود که این خوب است و آن بد است بلکه ما می گوییم باید در مورد مسئله حجاب حرف زده شود و گفت وگو انجام شود،متاسفانه ما در مورد بسیاری از مسائل فرهنگی اصلا صحبت نکرده ایم بلکه از ابتدا خط قرمز کشیده ایم پ گفته ایم در مورد اینها نمی شود صحبت کرد.

وی ادامه داد: صحبت کردن و گفت وگو در مورد مسائل فرهنگی به معنای پذیرفتن یا رد کردن مطلق آن امر نیست بلکه این گفت ‌گوها باعث می شود که فرهنگ سازی مثبتی در جامعه اتفاق بیفتد و گاها هم یک راه حل حداقلی برای آنها پیدا شود .

عضو فراکسیون زنان گفت: سالهاست در مورد گشت ارشاد و تقویت آن برای کنترل حجاب بانوان تاکید می شود، ما از آنها که بر تقویت گشت ارشاد اصرار دارند می خواهیم تحقیقی را انجام دهند که آیا بودن گشت ارشاد موفق بوده است و توانسته است تاثیر گذار باشد یا فقط باعث بلند شدن جیغ و‌ داد مردم، حمله آنها به کسانی که مظهر قانون هستند شود و گاها این زد و خوردها باعث پخش کلیپ ها در سطح جامعه و سطوح بین المللی شده است .

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: در واقع گشت های ارشاد و تشویق مردم به ارائه گزارش باعث می شود که به نحوی مقابله با قانون را بِه مردم یاد بدهیم و بهتر است که ما راه حل دیگری پیدا کنیم، راه حلی که ممکن است زمان بر باشد اما می تواند آرامش و امنیت اجتماعی را در کشور تأمین کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی