روند قیمت نفت پس از انفجار دو نفتکش در خلیج عمان


روند قیمت نفت پس از انفجار دو نفتکش در خلیج عمان

قیمت نفت که روز پنج‌شنبه به دنبال حمله دو نفتکش در خلیج عمان رشد 4 درصدی را تجربه کرده بود، در ساعات ابتدایی معاملات روز جمعه تغییر چندانی نداشت. اما در ادامه روز پس از انتشار اخبار مربوط به کاهش دکل‌های نفتی در آمریکا بار دیگر با روند صعودی مواجه شد. نوشته روند قیمت نفت پس از انفجار دو نفتکش در خلیج عمان اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

قیمت نفت که در معاملات صبح پنج‌شنبه به دنبال حمله به دو نفتکش در خلیج عمان با افزایش چهار درصدی مواجه شده بود، در ادامه روز اندکی کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اویل‌پرایس، این دومین بار طی یک ماه گذشته است که همزمان با افزایش تنش‌ها میان ایران و آمریکا، تانکرهای نفتی در مهم‌ترین گذرگاه دریایی محموله‌های نفتی جهان مورد حمله قرار می‌گیرند.

تحلیلگران بر این باورند که این حمله نگرانی‌ها در رابطه با افت تقاضای جهانی برای نفت را که در هفته‌های اخیر به اوج خود رسیده بود، تحت‌الشعاع قرار داد و موجب جهش قیمت‌ها شد.

در ساعات اولیه روز جمعه، نفت خام نوسان خاصی را تجربه نکرد و به نظر می‌رسد که معامله‌گران بیشتر بر عوامل بنیادی تمرکز کنند.

در عین حال، انتشار اخبار مربوط به کاهش دکل‌های نفتی در آمریکا، بار دیگر موجب افزایش قیمت نفت شد.

در معاملات روز جمعه قیمت هر بشکه نفت خام برنت به ۶۲٫۰۱ دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت نیز با قیمت ۵۲٫۵۱ دلار معامله شد.

در عین حال، آژانس بین‌المللی انرژی در آخرین گزارشش، چشم‌انداز خود از رشد تقاضا را در مقایسه با یک ماه قبل از آن ۰٫۱ میلیون بشکه در روز کاهش داده بود.

همچنین گزارش‌ها از اوپک نشان می‌دهد که تولیدکنندگان این کارتل، تولید خود را در ماه می (اردیبهشت-خرداد) ۲۳۶ هزار بشکه در روز کاهش داده و در مجموع ۲۹٫۸۷۶ میلیون بشکه در روز تولید کرده‌اند. این کمترین میزان تولید اوپک طی پنج سال گذشته محسوب می‌شود.

نشست اوپک برای رایزنی در مورد تمدید توافق کاهش تولید تا پایان سال جاری در ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۱۰ روز دیگر) برگزار می‌شود.

تولیدکنندگان اوپک به رهبری عربستان و متحدان غیراوپکی آنها به رهبری روسیه به توافق رسیدند تا تولید روزانه خود را از ابتدای سال جاری میلادی ۱٫۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا