مشکل دایرکت اینستاگرام: راه حل عدم نمایش پیام‌ها در دایرکت اینستاگرام!


این روز ها تنها ابزاری تعاملی که در ایران و فارسی زبان ها با مفهوم شبکه اجتماعی مشغول فعالیت است اینستاگرام است. همه ما با کمک اینستاگرام از آخرین اخبار، حال و روز اقوام و دوستان و حتی شایعات و گمانه زنی ها مطلع می شویم. در ادامه با بررسی و ارائه راه حل برای […] نوشته مشکل دایرکت اینستاگرام: راه حل عدم نمایش پیام‌ها در دایرکت اینستاگرام! اولین...

مشکل دایرکت اینستاگرام: راه حل عدم نمایش پیام‌ها در دایرکت اینستاگرام!
1+

این روز ها تنها ابزاری تعاملی که در ایران و فارسی زبان ها با مفهوم شبکه اجتماعی مشغول فعالیت است اینستاگرام است. همه ما با کمک اینستاگرام از آخرین اخبار، حال و روز اقوام و دوستان و حتی شایعات و گمانه زنی ها مطلع می شویم. در ادامه با بررسی و ارائه راه حل برای مشکل دایرکت اینستاگرام با نت نوشت همراه باشید.

مشکل دایرکت اینستاگرام

قابلیت دایرکت مدتی است که به اینستاگرام اضافه شده و به عنوان یک ابزار گفتگو و تعاملی مورد توجه کاربران قرار گرفته است. این روز ها گزارشاتی مبنی بر عدم نمایش پیام‌ها در دایرکت و یا دریافت نکردن پیام در دایرکت توسط کاربران اعلام شده است. در این مقاله سعی می‌کنیم به اختصار راه حل‌های رفع مشکل دایرکت اینستاگرام را بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: رفع ریپورت اینستاگرام و بازگرداندن اکانت غیرفعال و یا هک شده

دایرکت اینستاگرام چیست؟

Instagram Direct یکی از ویژگی‌های برنامه Instagram برای به اشتراک گذاری در صفحه خصوصی کاربران است .این ویژگی به شما این اجازه را می‌دهد تا تصاویر، فایل‌ها و هرآنچه را که می‌خواهید برای یک یا چند کاربر در یک گروه به اشتراک بگذارید.

در حقیقت دایرکت اینستاگرام یعنی ارسال پیام خصوصی. از قابلیت‌های دایرکت در اینستاگرام ایجاد گروه است. شما می‌توانید گروه هایی با حداکثر ۱۵ عضو ایجاد کنید و مطالب خود را از طریق دایرکت تنها برای اعضای گروه خود ارسال کنید.

مشکل دایرکت اینستاگرام: راه حل عدم نمایش پیام‌ها در دایرکت اینستاگرام!

ابزار دایرکت در اینستاگرام قرار است یک بستر مناسب جهت برقراری ارتباط میان کاربر ها جهت تعامل بهتر و بیشتر باشد! اما آیا واقعا اینگونه است؟

هرچند قابلیت دایرکت در اینستاگرام اضافه شده است اما اگر برای استفاده از اینستاگرام از هرچیزی به غیر از گوشی همراه خود استفاده کنید متوجه خواهید شد، این ویژگی به صورت مستقیم در وب سایت پشتیبانی نمی‌شود.

اما روش هایی دیگری برای نمایش دایرکت در دسکتاپ وجود دارد. گزینه هایی مانند استفاده از شبیه سازهای اندروید، برنامه رسمی ویندوز۱۰ یا برنامه‌های مخصوص دایرکت اینستاگرام می‌تواند مشکل شما را حل کند.

فرض کنید با استفاده از هر روشی، مدتی است که از دایرکت در اینستاگرام استفاده می‌کنید، اما با مشکلی روبرو می‌شوید. پیام‌های دریافتی شما در صفحه دایرکت شما دیده نمی‌شود. حال باید به فکر راه حل بود تا مشکل دایرکت اینستاگرام را رفع کرد. روش‌های متفاوتی برای رفع این مشکل بیان شده که هر یک را توضیح خواهیم داد.

چرا پیام‌های من در دایرکت دیده نمی‌شود؟

اینکه چرا پیام‌ها در دایرکت دیده نمی‌شود ممکن است دلایل متعددی داشته باشد. مثلا مشخصات گوشی همراه شما با آخرین آپدیت اینستاگرام سازگاری ندارد یا حافظه داخلی گوشی شما پر شده و اجازه نمی‌دهد برنامه به درستی عمل کند. حتی احتمال دارد اینترنت گوشی شما سبب بروز این مشکل دایرکت اینستاگرام شود.

مشکل دایرکت اینستاگرام: راه حل عدم نمایش پیام‌ها در دایرکت اینستاگرام!

اینکه چرا پیام‌ها در دایرکت دیده نمی‌شود ممکن است دلایل متعددی داشته باشد. مثلا مشخصات گوشی همراه شما با آخرین آپدیت اینستاگرام سازگاری ندارد یا حافظه داخلی گوشی شما پر شده و اجازه نمی‌دهد برنامه به درستی عمل کند. حتی احتمال دارد اینترنت گوشی شما سبب بروز این مشکل شود.

بیشتر بخوانید: ۱۰ ترفند مخفی اینستاگرام که باید قبل از استفاده از این شبکه اجتماعی بدانید!

رفع مشکل دایرکت اینستاگرام چگونه است؟

اکنون به بررسی راه حل‌های پیشنهادی جهت رفع مشکل دایرکت اینستاگرام و نمایش پیام‌های دریافت شده در دایرکت خواهیم پرداخت.

گوشی خود را ریستارت کنید.

شاید در نگاه اول، ریستارت گوشی برای رفع این مشکل، اندکی غیرمنطقی به نظر برسد. اما همین راه حل به ظاهر ساده بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.

اگر تا الان بدون مشکل با دایرکت اینستاگرام کار می‌کردید و یکباره با این مشکل مواجه شدید ریستارت کردن گوشی خود را امتحان کنید. در صورتی که سیستم عامل دلیل این مشکل باشد راه اندازی مجدد برنامه‌های سیستم عامل می‌تواند به رفع این وضعیت آزاردهنده کمک کند.

حافظه داخلی گوشی خود را چک کنید.

بیشتر کاربران از حافظه داخلی گوشی خود برای ذخیره سازی تصاویر و فیلم‌ها و فایل‌های مختلف استفاده می‌کنند. این امر سبب پر شدن سریع حافظه گوشی خواهد شد.

حال آنکه نرم افزارها برای درست اجرا شدن به فضای خالی نیاز دارند. نداشتن فضای کافی، اجرای برنامه را مختل خواهد کرد و شاید مشکل دایرکت اینستاگرام در گوشی شما به همین علت باشد. پس به حافظه گوشی خود سر بزنید. تا حد امکان فایل‌های اضافه را حذف کرده و فضای کافی را دراختیار برنامه‌ها قرار دهید.

بیشتر بخوانید: ۵ ترفند بیو اینستاگرام که پیج شما را حرفه‌ای خواهد کرد!

پاک کردن کش اینستاگرام و دیتای آن

به صورت پیش فرض هر برنامه برای اجرا داده هایی را ذخیره می‌کند. از این داده‌ها با عنوان Cache نام برده می‌شود. با افزایش داده‌های برنامه مقدار حافظه Cache پر می‌شود. مقدار این حافظه معمولا کم است.

پر شدن حافظه کش اینستاگرام از عمده ترین دلایل عدم نمایش پیام‌ها و مشکل دایرکت اینستاگرام است. پاک کردن حافظه کش اینستاگرام و آزاد سازی حافظه کش می‌تواند مشکل را رفع کند. برای پاک کردن حافظه کش در هر برنامه از جمله اینستاگرام می‌بایست به قسمت تنظیمات گوشی خود بروید.

قسمت مدیریت برنامه را انتخاب کنید. از لیست برنامه ها، اینستاگرام را انتخاب کرده و مشاهده اطلاعات بیشتر را تاچ کنید. در این حالت گزینه‌های Clear Cache و Clear Data را بزنید. بعد از خالی شدن حافظه و درج عدد صفر در قسمت داده ها، بار دیگر دایرکت خود را بررسی کنید.

مشکل دایرکت اینستاگرام: راه حل عدم نمایش پیام‌ها در دایرکت اینستاگرام!

خالی کردن کش اینستاگرام

ورود و خروج به اینستاگرام را امتحان کنید.

خارج شدن از حساب کاربری می‌تواند به عنوان یک شُک به اینستاگرام شما عمل کند. ابتدا از طریق پروفایل خود logout کنید. خارج شدن از حساب کاربری به اطلاعات و داده‌های فعلی شما آسیب نمی‌زند و با login کردن مجدد می‌توانید به داده‌های قبلی خود درست پیدا کنید و به صورت موقت اینستاگرام از دسترس شما خارج خواهد شد.

بعد از مدتی کوتاه دوباره اکانت خود را فعال کرده و صفحه دایرکت خود را بررسی کنید. در نظر داشته باشید در صورتی که هنگام نصب اینستاگرام برای یوزر خود پسورد تعیین کرده باشید، هنگام لاگین کردن مجدد می‌بایست پسورد خود را وارد کنید.

دقت کنید در صورت logout کردن و فراموشی رمز عبورتان بازیابی آن و ورود مجدد به حساب کاربری نیازمند فرآیندی جدید خواهد بود. قبل از خروج از حساب خود از طریق تنظیمات پروفایل این مسئله را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: الگوریتم اینستاگرام چگونه فید شما را سازمان دهی و ترتیب بندی می‌کند؟

مشکل دایرکت اینستاگرام: راه حل عدم نمایش پیام‌ها در دایرکت اینستاگرام!

خروج موقت از اینستاگرام برای رفع خرابی دایرکت

سوئیچ کردن به اکانت دیگر

گاهی اوقات مشکل دایرکت اینستاگرام به اکانت شما برمی گردد. یک اکانت جدید در اینستاگرام ایجاد کنید. سپس از اکانت فعلی خود به اکانت جدید سوئیچ کنید. از اینستاگرام خود خارج شوید.

ینستاگرام را با اکانت جدید باز کنید. بعد از مدتی به اکانت قبلی خود بازگردید و دایرکت خود را بررسی کنید. سوئیچ کردن از یک اکانت به اکانت دیگر می‌تواند مشکل عدم نمایش پیام‌های اینستاگرام را حل کند.

حذف کردن پیام‌های قدیمی

در دایرکت اینستاگرام همانند هر شبکه‌های اجتماعی دیگر، پیام‌های قبلی شما وجود داشته و حذف نخواهند شد. مگر اینکه کاربر به صورت دستی پیام‌های قبلی خود را حذف کند. وجود پیام هایی که بیش از یک ماه، برروی دایرکت شما باقی مانده ممکن است دردسر ساز شود.

یا اگر شما در اکانت کسب و کار خود روزانه پیام‌های شخصی زیادی را دریافت می‌کنید بهتر از بعد از مدتی پیام‌های قبلی خود را پاک کنید. احتمال دارد هنگام بارگذاری پیام‌های قبلی، در نمایش پیام‌های جدید خطایی رخ دهد که بروز این خطا باعث می‌شود پیام‌های جدید در اینستاگرام دیده نشود.

آخرین تاریخ به روزرسانی اینستاگرام را بررسی کنید.

اگر هنوز مشکل دایرکت اینستاگرام شما پابرجاست بهتر است تاریخ آخرین به روزرسانی اینستاگرام خود را چک کنید. درصورت قدیمی بودن و یا منقضی شدن ورژن اینستاگرام نصب شده برروی گوشی شما، احتمال بروز چنین خطایی بالاست.

توجه کنید بهتر است برای آپدیت و حتی نصب برنامه‌ها از سایت‌های معتبر استفاده کنید. دانلود و نصب برنامه‌ها از منابع غیرمعتبر خود می‌تواند مهمترین دلیل در اجرای نادرست برنامه‌ها باشد.

بیشتر بخوانید: چگونه هایلایت اینستاگرام خود و دیگران را دانلود کنیم؟

اینستاگرام خود را حذف و دوباره نصب کنید.

در برخی از مواقع استفاده از منبع نامناسب جهت نصب برنامه و یا بروز خطا هنگام نصب، سبب بروز مشکلاتی نظیر مشکل دایرکت اینستاگرام در اجرای برنامه خواهد شد.

بهتر است برای اطمینان از نصب صحیح برنامه اینستاگرام یک بار آن را از روی گوشی خود حذف و مجددا نصب کنید. بسیاری از کاربران عنوان کرده اند با نصب مجدد اینستاگرام مشکل خرابی دایرکت آنها حل شده است.

ورژن قدیمی را امتحان کنید.

معمولا آپدیت شدن اینستاگرام به صورت پیش فرض فعال است. هر زمان که ورژن جدید از این برنامه منتشر شود. گوشی همراه شما به صورت خودکار به آپدیت آن اقدام می‌کند.

اگرچه به روز بودن نرم افزارها بسیاری از باگ‌های قبلی را از بین می‌برد اما اگر گوشی شما با ورژن جدید سازگاری نداشته باشد مشکلات دیگری را برای شما به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال عدم سازگاری نسخه اندروید یا IOS می‌تواند باعث بروز ایراداتی نظیر مشکل دایرکت اینستاگرام شده و از اجرای مناسب برنامه جلوگیری کند.

بنابراین اینستاگرام فعلی را از گوشی خود حذف کنید و یکی از ورژن‌های قبلی را نصب کنید. در نظر داشته باشد برای جلوگیری از آپدیت شدن مجدد اینستاگرام و دیده نشدن پیام‌های دایرکت، حالت آپدیت اتوماتیک را غیرفعال کنید.

با توجه به آپدیت‌های ارائه شده از اینستاگرام، نسخه‌های ۵۰ به بالا معمولا با اندروید‌های ۵ و ۶ به بالا سازگاری مناسبی نداشته اند پس اگر تصمیم به استفاده از نسخه‌های قدیمی تر اینستاگرام دارید، از نسخه ۵۰ یا قبل از آن استفاده کنید.

مشکل دایرکت اینستاگرام: راه حل عدم نمایش پیام‌ها در دایرکت اینستاگرام!

نصب ورژن قدیمی اینستاگرام

ویروس عامل ناپدید شدن پیام‌های دایرکت.

آیا از امن بودن گوشی خود اطمینان دارید؟ یکی از عوامل درست اجرا نشدن هر نرم افزار از جمله اینستاگرام وجود ویروس هاست. ویروس‌ها روی هسته برنامه تاثیر گذاشته و اجرای صحیح برنامه را مختل می‌کند. اگر از اجرای روش‌های دیگر باز هم پیام‌های دایرکت نمایش داده نمی‌شود، پیشنهاد می‌شود با یک آنتی ویروس مناسب گوشی خود را ویروس یابی کنید.

آیا تنظیمات پروکسی در مشکل دایرکت اینستاگرام موثر است؟

قابلیت تنظیم پروکسی بر روری گوشی همراه، از ویژگی‌هایی است که علاوه بر مزایا، دردسرهایی را با خود به همراه دارد. پروکسی‌ها تغییراتی در تنظیمات اینترنت شما به وجود می‌آورند.

ممکن است این تغییرات روال عادی اجرای برخی از برنامه را بر هم زند. بهتر است برای رفع مشکل دایرکت اینستاگرام برنامه‌های پروکسی را از روی گوشی خود حذف کنید و تمامی تنظیماتی که بر اساس پروکسی ایجاد شده است را به حالت اولیه برگردانید.

بررسی تنظیمات اینترنت گوشی یا وای فای

نحوه اتصال شما به اینترنت علاوه بر اینکه برروی سرعت اینستاگرام تاثیر گذار است می‌تواند سبب بروز خطا و مشکل دایرکت اینستاگرام شود. بهترین راه حل بررسی این مورد تست این مسئله است. پس قبل از انجام این مرحله با دو تست ساده مطمئن شوید مشکل شما تنظیمات گوشی و یا وای فای شماست.

اگر از وای فای استفاده می‌کنید بهتر است یک بار با استفاده از اینترنت گوشی و یا اینترنت پرسرعت شرکت دیگری دایرکت اینستاگرام خود را چک کنید. در صورت رفع مشکل، بهتر است با پشتیبانی شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت خود تماس بگیرید تا مشکل رفع شود.

در صورتی از اینترنت گوشی همراه استفاده می‌کنید در صورت امکان با استفاده از سیم کارت اپراتور دیگر به اینترنت متصل شوید و یا بدون استفاده از اینترنت گوشی و از طریق وای فای، اینستاگرام را باز کنید.

در این مرحله اگر دایرکت اینستاگرام شما بدون مشکل باز شد می‌بایست تنظیمات APN یا Access Point Names را مرور کنید. پیشنهاد می‌شود با پشتیبانی اپراتور سیم کارت خود تماس بگیرید و مشکل را شرح دهید.

منابع: + + +

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

Current ye@r *

Leave this field empty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس