برای بازدید از این جاذبه‌های اروپایی باید ساعت‌ها انتظار کشید


برای بازدید از این جاذبه‌های اروپایی باید ساعت‌ها انتظار کشید

قاره اروپا محل قرار گرفتن بسیاری از موزه‌ها و بنا‌های تاریخی بسیار مهم در دنیا است و هر ساله میلیون‌ها گردشگر خارجی برای بازدید از این جاذبه‌ها به قار اروپا سفر می‌کنند. اما وقتی که یکی از این جاذبه‌ها را در یک روز تابستانی ببینید و قصد بازدید از آن را داشته باشد، متوجه خواهید شد که شما هم باید در کنار آن‌ها قرار بگیرید و ساعت‌ها به انتظار بنشینید.

۹ جاذبه دیدنی و بسیار شلوغ در قاره اروپا - قاره اروپا محل قرار گرفتن بسیاری از موزه‌ها و بنا‌های تاریخی بسیار مهم در دنیا است و هر ساله میلیون‌ها گردشگر خارجی برای بازدید از این جاذبه‌ها به قار اروپا سفر می‌کنند. اما وقتی که یکی از این جاذبه‌ها را در یک روز تابستانی ببینید و قصد بازدید از آن را داشته باشد، متوجه خواهید شد که شما هم باید در کنار آن‌ها قرار بگیرید و ساعت‌ها به انتظار بنشینید.
در ادامه این مطلب به معرفی ۹ مورد از جاذبه‌های مهم و بسیار شلوغ قاره اروپا خواهیم پرداخت که به طور میانگین دو ساعت بازدیدکنندگان خود را منتظر می‌گذارند. برای آشنایی بیشتر با این جاذبه‌ها با ما در کوله‌پشتی همراه باشید.
برای بازدید از این جاذبه‌های اروپایی باید ساعت‌ها انتظار کشید
۱. قلعه نوی شوانشتاین، منطقه باواریای آلمان
قلعه نوی شوانشتاین (Neuschwanstein) یکی از جاذبه‌های دیدنی و عجیب کشور آلمان است که در منطقه باواریای این کشور واقع شده است. این قلعه را می‌توان معروف‌ترین قلعه دنیا دانست و از اهمیت ویژه‌ای بین اهالی بومی و گردشگران خارجی برخوردار است. این موضوع باعث شده که برای بازدید از آن صفوف طولانی تشکیل شود و بعضی اوقات گردشگران انتظار چند ساعته را تحمل کنند.
برای بازدید از این جاذبه‌های اروپایی باید ساعت‌ها انتظار کشید
۲. موزه واتیکان، رم
کسانی که به دیدن موزه واتیکان (Vatican Museums) می‌روند، به‌جز سقف معرف سیتین چاپل، با مجسمه‌های باور نکردنی، نقاشی‌های و مصنوعات تاریخی مواجه هستند. این موضوع باعث افزایش گردشگران این موزه شده است و معمولاً بازدیدکنندگان برای ورود به موزه با انتظار دو ساعت یا بیشتر مواجه خواهند شد. این شلوغی فقط محدود به تابستان نمی‌شود و کشور ایتالیا در تمام طول سال شلوغ است. برای تهیه بلیت بازدید از موزه واتیکان شیوه‌های مختلفی وجود دارد که استفاده از تورهای شبانه و بازدیدهای تنظیم شده روش‌های مناسبی هستند.
برای بازدید از این جاذبه‌های اروپایی باید ساعت‌ها انتظار کشید۳. خانه یا موزه آنه فرانک، آمستردام
سفر به خانه کوچکی که آنه فرانک در طول جنگ جهانی دوم در آن مخفی شده بود یکی از تجارب گردشگری منحصربه فرد در آمستردام هلند است که نصیب افراد بسیاری نمی‌شود. خانه یا موزه آنه فرانک (Anne Frank House) به دلیل محبوبیت بالایی که دارد یکی از شلوغ‌ترین جاذبه‌های گردشگری در دنیا است و متأسفانه صفوف طولانی برای بازدید آن تشکیل می‌شود. مقامات محلی برای کنترل گردشگران این مکان شیوه‌هایی مانند زمان‌بندی بازدید پیشنهاد داده‌اند و بازدیدکنندگان می‌توانند بلیت خود را رزرو کنند و از ساعت ۹ صبح تا ۳ و نیم عصر به بازدید آن بروند. برای فرار از صف‌های طولانی عصرگاهی بهتر است زودتر خود را به آنجا برسانید.
برای بازدید از این جاذبه‌های اروپایی باید ساعت‌ها انتظار کشید
۴. آکروپولیس، آتن
صفوف طولانی، آفتاب داغ و کمبود سایه، بسیار شلوغ در همه ماه‌های سال، نکاتی هستند که در انتظار بازدیدکنندگان آکروپولیس آتن (Acropolis) خواهد بود. آکروپولیس یکی از ساخته‌های تاریخی بشر است که شامل مکان‌های دیدنی و باستانی بسیاری می‌شود و کسانی که به بازدید آن می‌روند می‌توانند از مطالعه تاریخ لذت ببرند. کسانی که به دیدن این جاذبه می‌روند می‌توانند از بلیت‌های گروهی استفاده کنند و علاوه بر آکروپولیس از جاهای محبوب دیگر مانند کتابخانه هادریان و آگواری باستانی دیدن کنند. وب‌سایت مخصوص این مکان به شما امکان رزرو بلیت آنلاین را می‌دهد و اگر چندان مایل به استفاده از این روش نیستید می‌توانید به همراه تور به آنجا سفر کنید.
برای بازدید از این جاذبه‌های اروپایی باید ساعت‌ها انتظار کشید
۵. قلعه ادینبورگ، ادینبورگ
قلعه ادینبورگ (Edinburgh Castle) به عنوان بزرگترین قلعه تاریخی جهان سال‌ها با استفاده از دیوارهای سنگی خود از پایتخت اسکاتلند محافظت کرده است. این قلعه یکی از عجایب ساخته شده توسط بشر است که محبوبیت بالایی برای گردشگران بین‌المللی دارد. این میزان محبوبیت بدین معنی است که انتظار برای این جاذبه ممکن است طولانی باشد و مجبور باشید ساعت‌ها در صف بمانید. خوشبختانه امکانی برای این قلعه فراهم شده است که گردشگران می‌توانند بلیت بازدید آن را پیش خرید کنند و به صورت اینترنتی رزرو کنند.
برای بازدید از این جاذبه‌های اروپایی باید ساعت‌ها انتظار کشید

6. برج ایفل، پاریس
برج ایفل (Eiffel Tower) شلوغ‌ترین جاذبه شهر پاریس و احتمالاً کشور فرانسه محسوب می‌شود و گردشگران برای دیدن این سازه خارق‌العاده باید ساعت‌ها منتظر بمانند. طبق گزارش سایت A.M علاقه‌مندان به بازدید از این برج به طور میانگین باید دو ساعت منتظر بمانند. قبل از سفر به این برج باید بلیت خود را به صورت آنلاین رزرو کنید و شماره مورد نظر و زمان بازدید خود را مشخص کنید. برای کسانی که وارد برجی ایفل می‌شوند دو گزینه وجود دارد که یکی از آنها شما را به طبقه دوم و یکی به طبقه آخر می‌برد. البته استفاده از پله برای رفتن به طبقه دوم میسر است که گزینه راحتی نیست.
برای بازدید از این جاذبه‌های اروپایی باید ساعت‌ها انتظار کشید

7. چشم لندن یا چرخ هزاره، لندن
آیا تابه‌حال رؤیای سواری بر روی بزرگترین چرخ و فلک دنیا را داشته‌اید؟ چرخ و فلک چشم لندن (London Eye) یکی از بزرگترین چرخ و فلک‌های دنیاست که به‌احتمال‌زیاد شلوغ‌ترین آن‌ها نیز هست. به طور متوسط، زمان انتظار برای گرفتن بلیت و سوار شدن بر روی این چرخ و فلک 2 ساعت و نیم است. خوشبختانه امکان فروش بلیت آنلاین برای این جاذبه فراهم شده است و از قبل می‌توانید بلیت خود را رزرو کنید. رزرو آنلاین سه سبک رزرو به شما ارائه می‌دهد و می‌توانید با توجه به وضعیت خود، زمان سوار شدن بر چشم لندن را انتخاب کنید.
برای بازدید از این جاذبه‌های اروپایی باید ساعت‌ها انتظار کشید

8. موزه آرمیتاژ، سنت پترزبورگ
انتظار برای بازدید از گنجینه معروف شهر سنت پترزبورگ، یعنی موزه آرمیتاژ (Hermitage Museum)، نه تنها از ساعت عبور می‌کند بلکه ممکن است روزها طول بکشد تا بتوانید از آن دیدن کنید. بنابراین اگر زمان بازدید از این موزه فرا رسید، هیچوقت از صف خارج نشوید و حداقل دو یا سه ساعت صبر کنید. برای خرید بلیت این موزه روش‌های آنلاین در نظر گرفته شده است و از قبل می‌توانید زمان بازدید از موزه آرمیتاژ را تعیین کنید. البته برخی از تورهای خصوصی نیز می‌توانند این موزه را رزرو کند و اگر با آنها مسافرت کنید، احتمالاً راحت‌تر بتوانید به موزه دسترسی داشته باشید.
برای بازدید از این جاذبه‌های اروپایی باید ساعت‌ها انتظار کشید
۹. کلیسای ساگرادا فامیلیا، بارسلونا
به‌احتمال‌زیاد، کلیسای ساگرادا فامیلیا (Sagrada Familia) تنها ساختمان تمام نشده محبوب در دنیا باشد که بازدیدکنندگان خود را ساعت‌ها منتظر می‌گذارد. شاهکار آنتونی گائیدی بیش از یک قرن است که در حال ساخت است و ساخت این کلیسای بزرگ در سال ۲۰۲۶ به پایان می‌رسد. با وجود اینکه سفر بازدیدکنندگان این کلیسا بسیار سخت است، اما شمار بازدیدکنندگان آن هنوز هم بسیار بالاست. لازم است بدانید بازدید از کلیسای ساگرادا فامیلیا به حداقل یک ساعت و نیم انتظار نیاز دارد. با وجود اینکه هر روز صبح گزینه‌های متعددی برای فروش بلیت این کلیسا وجود دارد، اما بازهم فضایی بسیار شلوغ دارد.
منبع: www.smartertravel.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022