مصر، اردن، مراکش سه کشور حاضر در بحرین


مصر، اردن، مراکش سه کشور حاضر در بحرین

در کنفرانس شهر منامه موسوم به معامله قرن تنها سه کشور برای این نشست اعلام آمادگی کردند. مصر، اردن و مراکش تنها کشورهای حاضردر منامه خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رویترز، با وجود تبلیغات زیاد توسط آمریکا برای شرکت کشورهای اسلامی در کنفرانس شهر منامه موسوم به معامله قرن تنها سه کشور برای این نشست اعلام آمادگی کردند. مصر، اردن و مراکش تنها کشورهای حاضردر منامه خواهند بود.

گروههای فلسطینی نشست منامه را با هدف ایجاد صلح بین فلسطین و اسرائیل را محکوم کردند و اعلام کردند هدف این نشست عادی سازی مسلمانان با رژیم صهیونیستی است.

بسیاری از گروههای فلسطینی از جمله حماس و جنبش جهاد اسلامی از کشورهای اسلامی خواسته بودند نشست شهر منامه در 25 تا 26 ژوئن را تحریم کنند.

صائب ارکات دبیر کل سازمان جنبش آزادی بخش فلسطین در نامه ای به دیپلمات های کشورهای دیگر از آنها خواسته بود در این مذاکرات شرکت نکنند. در این نامه به تاریخ 10 ژوئن گفته شده بود که شرکت در این نشست مساوی با نقض حقوق مردم فلسطین خواهد بود.

جیر کوشنر داماد ترامپ و مشاور کاخ سفید در اظهاراتی در توهین به مردم فلسطین گفته بود فلسطینی ها قادر به اداره امور خود نیستند و نمی توانند حکومتی مستقل تشکیل دهند. گفته می شود طراح اصلی معامله قرن داماد ترامپ است که این روزها در کاخ سفید حضور دارد.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل