راز ندبه‌خوانی منتظران در عید فطر


راز ندبه‌خوانی منتظران در عید فطر

حجت‌الاسلام نصراللهی با بیان اینکه نماز عید فطر شکرانه‌ای به درگاه خدا برای داشتن نعمت امامت و ولایت است، گفت: در روز عید فطر در کنار شادی و جشن بندگی با قرائت دعای ندبه، از خدا می‌‌خواهیم شادی ما را با ظهور کامل کند.

این کارشناس مهدوی افزود: ما در نماز عید سعید فطر و با قرائت سوره اعلی می گوییم: «قَدْ أَفْلَحَ مَنْ تَزَکَّى»،«هر‌ ‌که‌ ‌خود‌ ‌را‌ پاک‌ کرد، رستگار شد،» کمال این فلاح و رستگاری جدا شدن از ناپاکی و رسیدن به رضایت امام معصوم(عج) است، از طرفی تجمعی که برای اقامه نماز عید سعید فطر شکل می گیرد، از جمله تجمعات با شکوهِ خاص برای بیعت با امام زمان (عج) است.

حجت الاسلام نصراللهی با بیان اینکه عید فطر شکرانه ای به درگاه خدا برای داشتن نعمت امامت و ولایت است، تصریح کرد: روز عید سعید فطر، روز شادی مومنین به جهت یک ماه بندگی و عبادت با خدا است و از دیگر دلایل اهمیت این روز به این جهت است که بگوییم زندگی ما در سایه بقیه الله(عج) معنا می یابد.

وی تاکید کرد: علاوه بر اینکه در قرائت دعای ها و اعمال ماه مبارک رمضان از امام زمان(عج) یاد می کنیم، در روز عید فطر در کنار شادی و جشن بندگی با قرائت دعای ندبه، از خدا می خواهیم که چرا با ظهور حضرت حجت(عج) این عید برای ما کامل و با شادی و سرور بیشتر همراه نمی شود.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت ابراز کرد: باید این آگاهی در ما به وجود آید که برای رسیدن به خدا تنها امکاناتی همچون عقل، قوه فکر و احساس کافی نیست بلکه لازم است قطبنمایی برای هدایت و راهنمایی ما وجود داشته باشد و بدون شک خداوند و اولیای الهی بهترین ناجی برای نشان دادن راه مستقیم به انسان ها هستند که می توانند از غرق شدن ما در تاریکی ها جلوگیری کنند، بنابراین، «عید فطر» فرصتی است که پیوندمان با امام عصر(عج) را مستحکم کنیم.

این کارشناس مهدوی با بیان اینکه اگر جامعه منتظر برای ظهور یاورانی را تربیت کنند، به طور قطع ظهور محقق می شود، تاکید کرد: ماه مبارک رمضان، مقدمه ای برای ارتباط و نزدیکی به امام زمان(عج) است، به گونه ای که در شب 23 ماه مبارک رمضان که احتمال قدر بودن آن زیاد است، توصیه بسیاری به قرائت دعای فرج می شود، تا از این طریق موضوع انتظار و تعجیل در فرج حضرت مهدی(عج) به عنوان یک امر مهم در میان مومنین مورد توجه قرار بگیرد.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه برای پذیرش روزه و اعمال ماه مبارک رمضان باید متوسل به امام زمان(عج) شویم، تاکید کرد: برای آنکه اعمال ما در این ماه مورد پذیریش خداوند قرار گیرد، باید به امضا و رضایت حضرت حجت(عج) باشد، لذا باید در روز عید سعید فطر با توسل به حضرت مهدی(عج) بخواهیم که زمینه عفو و بخشش ما فراهم شود.

حجت الاسلام نصراللهی در پایان خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان مقدمه ای برای ارتباط نزدیک تر ما با حضرت حجت(عج) است به گونه ای که با دوری از خوردنی ها، نوشیدنی و هواهای نفسانی، سعی کردیم خودسازی و تقوا را در خود تقویت کنیم، این رویه باید در طول سال هم به عنوان مولفه ای مهم در سبک زندگی منتظرانه نهادینه و پیگیری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟