باید برای ظهور از دنیا گذشته و جان برکف آماده حمایت از امام زمان(عج) شد


باید برای ظهور از دنیا گذشته و جان برکف آماده حمایت از امام زمان(عج) شد

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه نباید امام زمان(عج) را صرفا برای رفع حاجات و مشکلات خود بخواهیم، گفت: برای ظهور باید از دنیا گذشته و جان برکف، آماده حمایت و پشتیبانی از امام زمان(عج) شد، جان منتظران واقعی تشنه عدالت و بندگی الهی است.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» غروب جمعه، ۲۴ خرداد در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت غریبانه شهدای مؤتلفه اسلامی بر مزار این شهدا در آستان مقدس امامزاده هادی(ع) برگزار شد، اظهار کرد: ارتباط عالم هستی با امام عصر(عج) همچون رابطه ظاهر با باطن، ملک با ملکوت و جسم با روح است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه زندگی پاک و طیبه انسان با ظهور امام عصر(عج) محقق می شود، تصریح کرد:‌ زندگی سعادتمندانه انسان در زمین به حضور امام عصر(عج) به عنوان خلیفه الهی بستگی دارد. با ظهور حضرت حجت(عج) است که انسان به جایگاه اصلی خود خواهد رسید.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به ایثار و مجاهدت شهدای انقلاب و رزمندگان در دوران دفاع مقدس، گفت: رزمندگان و شهدا با عشق الهی به امام زمان(عج) جان را به قربانگاه برده و این پیروزی بزرگ را برای ما به ارمغان آوردند.

امام جمعه موقت تهران افزود: منتظران واقعی برای ارتباط با امام زمان(عج) باید حال و هوای شهدا در دوران دفاع مقدس را داشته باشند. ما نباید امام زمان(عج) را صرفا برای رفع حاجات و مشکلات خود بخواهیم بلکه همچون شهدا باید جان ناقابل خود را فدایی اسلام و اهداف الهی امام عصر(عج) قرار دهیم.

وی با بیان اینکه توحید واقعی به ولایت‌پذیری نیاز دارد، تاکید کرد: برای ظهور و حکومت عدالت‌محور امام زمان(عج)‌ مردم باید خود را نیازمند به نور ولایت بدانند که همچون خورشید نور آن بر جامعه گسترده شود.

حجت الاسلام صدیقی افزود: جان منتظران واقعی تشنه عدالت و بندگی الهی است و نمی‌توانند ظلم را تحمل کنند برای ظهور امام عصر(عج) همه مردم باید چنین حالتی داشته باشند، بنابراین تا وقتی تنفر و مبارزه با ظلم، طاغوت، فساد، فریب و دروغ مطالبه قلبی همه انسان‌ها نشود، ظهور رخ نخواهد داد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی ولایت پذیری و ولایت مداری را در دنیا تبلیغ و ترویج کرد، ادامه داد: امروز در منطقه غرب آسیا ولایت حرف اول را می‌زند و اقتدار جمهوری اسلامی در حال جهانی شدن است.

وی در پایان با بیان اینکه انقلاب اسلامی انتظار حقیقی را نشان داد، گفت: پیش از انقلاب برخی تصور می‌کردند که سازش با طاغوت و خواندن دعای ندبه برای ظهور کافی است اما امام راحل با انقلاب نشان دادند که برای ظهور باید از دنیا گذشته و جان برکف آماده حمایت و پشتیبانی از امام زمان(عج) شد، در این صورت است که ظهور رخ می‌دهد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403