طرز تهیه شربت خیار و نعنا به 3 روش


طرز تهیه شربت خیار و نعنا به 3 روش

تهیه شربت خیار و نعنا بسیار راحت است و می‌توانید آن را با عسل، شکر یا سکنجبین تهیه کنید. این شربت در تابستان جزو شربت‌های پرطرفدار است و به دلیل خواص زیاد آن مورد استقبال قرار می‌گیرد.

طرز تهیه شربت خیار و نعنا به 3 روش
ستاره | سرویس آشپزی - با نزدیک شدن به فصل تابستان و گرما، میل به نوشیدنی‌های خنک بیشتر می‌شود و همه به دنبال نوشیدنی‌های متنوع و خوشمزه هستند. شربت خیار و نعنا هم یکی از نوشیدنی‌های بسیار خوشمزه و مناسب برای رفع عطش و تشنگی، به ویژه در فصل تابستان است. در ادامه با ۳ روش تهیه این شربت آشنا خواهید شد.


۱. طرز تهیه شربت خیار و نعنا با عسل

مواد لازم
خیار یک عدد
عسل یک قاشق غذاخوری
برگ نعنا تازه چند عدد
آب و یخ به مقدار لازم
زمان لازم برای آماده شدن شربت: ۱۰ دقیقه

دستور تهیه

خیار را خوب بشویید و پوست آن را بگیرید. اگر پوست خیار نازک است می‌توانید آن را پوست نگیرید. سپس خیار را به صورت حلقه حلقه و نازک برش بزنید. برگ‌های نعنا را بشویید و ساقه‌های ضخیم آن را از برگ جدا کنید. یک لیوان آب داخل پارچ بریزید، عسل، نعنا و خیار حلقه شده را به آب اضافه کنید و آن را هم بزنید تا عسل حل شود. بهتر است که شربت را یک ساعت در یخچال بگذارید تا حسابی طعم نعنا و خیار بگیرد. سپس پارچ را از یخچال بیرون آورید و شربت را در لیوان بریزید. تکه‌های یخ را به لیوان اضافه و نوش جان کنید. طرز تهیه شربت خیار و نعنا به 3 روش


۲. طرز تهیه شربت خیار و نعنا با سکنجبین

مواد لازم (برای ۲ نفر)
سکنجبین نصف فنجان
لیمو ترش یک عدد
خیار دو عدد
عرق نعنا یا گلاب نصف فنجان
زمان لازم برای آماده شدن شربت: ۱۰ دقیقه

دستور تهیه

لیمو ترش را کامل پوست بگیرید تا فقط گوشت آن باقی بماند. سپس لیموترش را همراه با عرق نعنا داخل مخلوط کن بریزید تا حسابی مخلوط شوند. خیار را بشویید و آن را به قطعات کوچک تقسیم کنید و داخل مخلوط کن بریزید و با سرعت بالا به مدت یک دقیقه هم بزنید. مواد موجود در مخلوط کن را در لیوان بریزید و بسته به میل خودتان، مقداری شربت سکنجبین به آن اضافه کنید. مقداری یخ اضافه کنید و روی لیوان را با لیمو ترش، چند برگ نعنا یا حلقه‌های خیار تزئین کنید.

طرز تهیه شربت خیار و نعنا به 3 روش


۳. طرز تهیه شربت خیار و نعنا با زعفران

مـواد لازم (برای ۴ نفر) مقدار
خیار ۲عدد
سکنجبین ۴ قاشق غذاخوری
برگ تازه نعناع ۱۲برگ
زعفران دم کرده به میزان دلخواه
یخ به میزان دلخواه
عرق نعنا یک قاشق
زمان لازم برای آماده شدن شربت: ۱۰ دقیقه

دستور تهیه

در قدم اول نصف فنجان زعفران دم کرده را با یک لیتر آب مخلوط کنید. مقداری شربت سکنجبین و یک قاشق عرق نعنا را نیز به مخلوط آب و زعفران اضافه کنید و خوب هم بزنید. حال کف یک لیوان بلوری و شیشه‌ای چند برگ نعنا بچینید و یخ‌های قالبی را روی آن‌ها بریزید. مخلوط مایع را در لیوان بریزید و کمی از سر لیوان را خالی بگذارید. خیار را پوست بگیرید و نصف آن را رنده کنید و روی لیوان بریزید. شربت خیار و نعنا با سکنجبین شما آماده شد... نوش جان ... طرز تهیه شربت خیار و نعنا به 3 روش


سخن پایانی

لازم به ذکر است که به خاطر وجود خیار در شربت بهتر است که آن را بیشتر از چند ساعت نگه ندارید و شربت را بلافاصله پس از آماده شدن میل کنید. اگر به نوشیدنی‌های گازدار علاقه دارید می‌توانید به جای آب از آب گازدار استفاده کنید. اگر شما هم این شربت را درست کردید نظر و تجربه‌ خود را در مورد طعم و طرز تهیه آن با ما و دیگر مخاطبان ستاره در بخش ارسال نظر در میان بگذارید. در صورت تمایل می‌توانید با طرز تهیه شربت گل ختمی و خواص آن برای سلامتی نیز در ستاره آشنا شوید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی