برگزاری مراسم دومین سالروز آتش سوزی در برج گرنفل


برگزاری مراسم دومین سالروز آتش سوزی در برج گرنفل

پس از دو سال، بررسی جامعی درباره آتش سوزی در این برج مسکونی انجام نشده، پرسش های فراوانی بی پاسخ مانده و هیچ مسئولی به مجازات نرسیده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن؛ مراسم دومین سالروز آتش سوزی در برج مسکونی گرنفل در غرب لندن، با شرکت آحاد مردم، خانواده قربانیان و شماری از مقامات دولت و نیز شهردار لندن، امروز برگزار شد.

دو سال پیش در چنین روزی، برج مسکونی گرنفل در محله کنزینگتون لندن، آتش گرفت و 72 نفر در آن سوختند. در مراسم امروز در یک کلیسا، خانواده قربانیان سخن گفتند و شماری از هنرمندان، از جمله تعدادی از ساکنان گرنفل، سخنرانی کردند و یاد قربانیان را گرامی داشتند.

سپس، جمعیت در سکوت، به سمت محل برج سوخته گرنفل راهپیمایی و شاخه های گل در کنار برج قرار دادند. شماری از راهپیمایان در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در لندن، از این که پس از دو سال، بررسی جامعی در این باره انجام نشده، پرسش های فراوانی بی پاسخ مانده، هیچ مسئولی به مجازات نرسیده و وضعیت باقی ماندگان فاجعه تثبیت نشده است، انتقاد کردند.

در مراسم امروز که زنگ کلیساهای محله 72 بار به صدا در آمد و سپس به احترام 72 قربانی این فاجعه، 72 ثانیه سکوت شد، شماری از ایرانیان نیز با با قرار دادن شاخه های گل، با قربانیان گرنفل از جمله دست کم سه ایرانی این فاجعه یعنی دو خواهر سکینه و فاطمه افراسیابی و نیز حمید قانی، ابراز همدردی کردند.

دو سال پس از آتش سوزی در برج گرنفل، رسانه های انگلیس گزارش می دهند 328 برج مسکونی دیگر در انگلیس، با آلومینیومی آتش گیرنده، مشابه گرنفل، پوشانده شده اند که درباره 221 برج، هیچ اقدامی برای تعویض پوشش ها صورت نگرفته است. براساس این گزارش ها، تا پایان ماه مه امسال، 105 برج نیز در آزمون های ایمنی در انگلیس، رد شده اند و به این ترتیب، خطر در کمین بیش از 60 هزار ساکن این برج های ناایمن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403