سازمان بهداشت جهانی: آمار تلفات ناآرامی‌های سودان به مراتب بیشتر گزارش وزارت بهداشت سودان است


سازمان بهداشت جهانی: آمار تلفات ناآرامی‌های سودان به مراتب بیشتر گزارش وزارت بهداشت سودان است

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد آمار تلفات از طرف وزارت بهداشت سودان مورد تایید نیست و طی 3 تا 11 ژوئن (13 تا 21 خرداد) 61 نفر کشته و حداقل 859 نفر زخمی شده اند.

سازمان بهداشت جهانی: آمار تلفات ناآرامی‌های سودان به مراتب بیشتر گزارش وزارت بهداشت سودان استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کریستیان لاندمیر، مقام سازمان بهداشت جهانی گفت: «آمار تلفات از طرف وزارت فدرال بهداشت سودان گزارش شده است و من می‌خواهم بر روی این موضوع تاکید کنم که ما این اطلاعات را تایید نکرده ایم. طی ۳ تا ۱۱ ژوئن (۱۳ تا ۲۱ خرداد) ۶۱ نفر کشته و حداقل ۸۵۹ نفر زخمی شده اند.»

وی افزود: «افراد زخمی شناسایی شده اند. این افراد در ۱۲ بیمارستان خصوصی و عمومی بستری هستند. این‌ها گزارش‌هایی هستند که ما در اختیار داریم، اما امکان دارد که آمار تلفات درست گزارش نشده و یا کم گزارش شده باشد. بیشتر زخمی‌ها با شلیک گلوله زخمی شده اند. مواردی از ضرب و شتم و تجاوز هم گزارش شده است. من آمار دقیقی در این رابطه در اختیار ندارم.»

این مقام بهداشت جهانی ادامه داد: «در ۷ مورد به مراکز بهداشتی حمله شده است.۵ مورد تایید شده است و تحقیقات درباره ۲ حمله دیگر ادامه دارد. در این حملات همچنین ۵ نیروی امدادی زخمی شده اند. تا آنجایی که می‌دانیم مراکز درمانی به کار خود ادامه می‌دهند.»

ینس لائرک، یکی دیگر از مقامات سازمان بهداشت جهانی گفت: «در حالی که این حوادث در خارطوم، پایتخت سودان روی می‌دهد البته باید بگوییم که بحران انسانی در منطقه دارفور ادامه دارد. اوضاع سودان این منطقه را تحت تاثیر خود قرار داده است.»

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر