رییس سابق اتاق بازرگانی ایران از تاثیر تحریم‌ها می‌گوید/ چه سرنوشتی در انتظار تولید است؟


رییس سابق اتاق بازرگانی ایران از تاثیر تحریم‌ها می‌گوید/ چه سرنوشتی در انتظار تولید است؟

رییس سابق اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر شرایط را تغییر دهیم و سیاست‌گذاری‌های درست و توسعه بخش خصوصی و سیاست‌گذاری‌های مبتنی بر میدان دادن به بخش خصوصی را مورد هدف قرار دهیم، چه در هنگام تحریم و چه در زمانی که تحریم‌ها وجود نداشته باشد، بخش خصوصی راه خود را باز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در شرایطی که اقتصاد کشور با محدودیت و تحریم روبه‌رو است، چه سرنوشتی در انتظار تولید خواهد بود؟ محسن جلال‌پور، رییس سابق اتاق بازرگانی ایران در گفت وگو با خبرگزاری خبرآنلاین اظهار داشت: اگر ما این روال را جلو برویم، چه تحریم‌ها وجود داشته باشد و چه تحریم‌ها وجود نداشته باشد، در شرایطی که رقابت نادرست باشد و شرکت‌های خصولتی از جیب دیگران خرج کنند و تولید غیررقابتی باشد و بازار، بازار رانت و فساد باشد، باید واقعا تولید واقعی را نادیده بگیریم.

رییس سابق اتاق بازرگانی ایران از تاثیر تحریم‌ها می‌گوید/ چه سرنوشتی در انتظار تولید است؟

وی افزود: اگر شرایط را تغییر دهیم و سیاست‌گذاری‌های درست و توسعه بخش خصوصی و سیاست‌گذاری‌های مبتنی بر میدان دادن به بخش خصوصی را مورد هدف قرار دهیم، چه در هنگام تحریم و چه در زمانی که تحریم‌ها وجود نداشته باشد، بخش خصوصی راه خود را باز و رشد پیدا می‌کند و آن زمان بخش خصوصی جلوی تحریم را هم می‌گیرد و مقابل آن نیز می‌ایستد.

رییس سابق اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران تصریح کرد: بر این اساس، من می‌خواهم بگویم که با توجه به سیاست‌گذاری‌ها در ۴۰ سال گذشته چه زمانی که تحریم‌ها پررنگ بوده و چه زمانی که کم‌رنگ بوده، به دلیل اقتصاد دولتی و تزریق یارانه‌های دولتی و کمک‌های دولتی و حمایت‌های بی‌دلیل، فضای تولید در کشور شکل نگرفته است.

جلال‌پور با بیان این‌که من همیشه معتقدم که ما حمایت نمی‌خواهیم، بلکه رقابت می‌خواهیم، عنوان کرد: این مسیر متاسفانه فعلا هم ادامه دارد، اما امیدواریم جریانات اخیر، کشور را به جایی برساند که در آینده بخش خصوصی میدان‌دار اقتصاد کشور باشد و فضای کار و رقابت برای بخش خصوصی ایجاد شده و آن زمان حتما تولید جای خود را در اقتصاد کشور باز می‌کند.

مشروح گفت وگو را ایـــنـــــجـــــــــــــــــــا بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

کد خبر 1269802

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط