واقعیت تأثیرات کسر بودجه و وضع اقتصادی بر فعالیت‌های قرآنی


گروه فعالیت‌های قرآنی- درکنار کسر بودجه قرآنی امروز وضعیت اقتصاد نیز بر فعالیت‌های قرآنی تأثیر گذاشته تا جایی که این دو عامل نمودی روشن بر ضعف فعالیت‌های قرآنی در مراکز و مؤسسات قرآنی هستند و دلیلی روشن برای پیگیری و بررسی عوامل اقتصادی آن بر این موضوع درکنار دیگر مشکلات امروز جامعه است.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، کمبود بودجه و وضع اقتصادی امروز کشور بر فعالیت‌های قرآنی تأثیرات مستقیم داشته است، البته آیتم سریالی کسر بودجه‌های قرآنی در چندساله اخیر بر فعالیت‌های قرآنی، امری تکراری شده تا هرکجا که فعالین این بخش بدنبال بودجه برای انجام فعالیت قرآنی هستند به راحتی با در بسته روبه‌رو شوند.

امروز عامل کمبود بودجه قرآنی با توجه به تورم و گرانی و وضعیت اقتصادی دست به دست هم داده تا توان اجرایی نهادها و مراکز و مؤسسات قرآن برای پاسخگویی به مسائل آموزشی در این حیطه گرفته شود و در این شرایط باید سعی شود که از منابع دیگری درآمدهای اقتصادی کسری بودجه را جبران کرد.

با توجه به وضع اقتصادی موجود تحقق این امر تا حدودی مشکل‌آفرین است. در این گزارش برآن شدیم تا بدنبال این سؤالات و پاسخ کارشناسان در این خصوص برای دستیابی به نتیجه‌ای منطقی باشیم.

واقعیت تأثیرات کسر بودجه و وضع اقتصادی بر فعالیت‌های قرآنی
نباید از سرمایه معنوی قرآن غافل بود
حجت‌الاسلام رهبر محمدی، کارشناس ارشد علوم قرآنی در رابطه یاد شده اظهار کرد: کمبود اعتبارات و بحث در این حیطه به ویژه در فضای اقتصادی امروز برای انجام فعالیت‌های قرآنی و به طبع آن امری جدید نیست.
وی با اشاره به کمبود بودجه‌های قرآنی درادامه مطلب یاد شده تصریح کرد: امروز برای تأمین فضای مناسب قرآنی نیاز مبرم به فعالیت‌های تخصصی‌تر داریم که برای اجرای آن با کمبود اعتبارات مواجه‌ایم.
حجت‌الاسلام محمدی افزود: تکرار این مسئله که در مجموع اعتبارات قرآنی و فرهنگی در کشور ضعیف است و جوابگوی حوزه حمایتی برای اجرای برنامه‌ها نیست امری تکراری شده است.
این کارشناس ارشد علوم قرآنی گفت: امروز تنها راه برون رفت از این مشکلات داشتن دغدغه و پای کار آمدن و پای کار بودن اجرای فعالیت‌های قرآنی با دست خالی است یعنی امروز اجرای برنامه‌های قرآنی در مراکز قرآنی نیازمند به همت جهادی است.
حجت محمودی، فعال قرآنی استان کرمانشاه نیز درادامه در رابطه با این موضوع گفت: هر زمان که صحبت از بودجه می‌شود تمام نگاه‌ها به سمت‌وسویی کلان هدایت می‌شود درصورتی که این مسئله در حیطه قرآنی نیز می‌تواند بیان شود و بدان توجه ویژه‌ای معطوف گردد.
وی افزود: همانطور که مردم نیازهای مادیشان باید برآورده شود باید درکنار این مسئله نیازهای معنویشان نیز برآورده شود.
این فعال قرآنی به مشکلات موجو در حیطه قرآنی استان کرمانشاه نیز اشاره و عنوان کرد: ما نباید از سرمایه معنوی قرآن غافل باشیم.
محمودی تأکید کرد: جامعه قرآنی نباید فکرش دغدغه داشته باشد و امروز به جای پرداختن به حاشیه‌های کمبود بودجه و سایر مشکلات باید به ترویج فرهنگ قرآن و مبارزه با تهاجم فرهنگی بپردازد.
درپایان باید بدانیم که امروز در زمینه قرآن هرچه هست مردم از مسئولین جلوتر هستند و هر اقدامی تاکنون صورت گرفته به همت مردم بوده است و در این راستا تلاش می‌کنند اما در نظر گرفتن بودجه نیز امری دارای ضرورت است چراکه تمامی بخش‌ها برای آن تلاش می‌کنند و در بخش قرآن نیز به سبب توقعاتی که از جامعه قرآنی در اجتماع هست در مسیر اعتلای فرهنگ اجتماع که مهم‌ترین بخش درکنار ضروریات اقتصادی است امری بدون انکار و ضروری است.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج