عمر البشیر به فساد مالی و پولشویی متهم شد


عمر البشیر به فساد مالی و پولشویی متهم شد

دادستانی کل سودان عمر البشیر رئیس جمهور سابق این کشور را به فساد مالی و پولشویی متهم کرد.

عمر البشیر به فساد مالی و پولشویی متهم شد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی؛ دادستانی کل سودان عمر البشیر رئیس جمهور سابق این کشور را به فساد مالی و پولشویی متهم کرد.

دادستانی کل سودان در ماه مه گذشته نیز عمر البشیر را به کشتار تظاهرکنندگان ، پولشویی ، و چپاول مبالغ هنگفت مالی متهم کرده بود.
مقامات سودانی در یازده آوریل گذشته رئیس جمهور سابق سودان را بازداشت کردند و به زندان کوپر در خارطوم پایتخت این کشور منتقل کردند.
همچنین بیش از صد مسئول و شخصیت نزدیک به عمر البشیر نیز بازداشت شد.
زهره الطود خبرنگار شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی در گزارشی گفت: اتهامات جدیدی به پرونده رئیس جمهور سابق سودان افزوده شد. دادستانی کل سودان عمر البشیر را به فساد مالی و پولشویی متهم کرد. دادستانی مبارزه با فساد سودان نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: همه بازرسی ها کامل شده است . این بازرسی ها نشان می دهد که عمر البشیر در زمینه ارز خارجی و ثروت غیرقانونی به فساد متهم است.
این در حالی است که از زمان برکناری عمر البشیر در آوریل گذشته تاکنون و انتقال وی از محل حصر خانگی به زندان کوپر در خارطوم پایتخت، دادستان کل سودان بازجویی ها را از عمر البشیر در زمینه اتهاماتی همچون پولشویی و به دست آوردن مبالغ مالی هنگفتی از ارز خارجی در منزل وی آغاز کرده است. این مبالغ که عمر البشیر در منزل خود بدون مستندات قانونی نگه می داشت به بیش از یکصد و سیزده میلیون دلار می رسد.
در همین چارچوب دادستانی مبارزه با فساد نیز رئیس جمهور برکنار شده سودان را در زمینه اتهاماتی همچون پولشویی و اموالی برای تامین مالی تروریسم بازجویی کرد.
تصمیماتی که برای در تنگنا قرار دادن فساد و مفسدان در سودان اتخاذ شده به بازداشت تعدادی از مسئولان سابق و شخصیت های نزدیک به عمر البشیر منجر شده است.
بیش از صد نفر که از شخصیتهای نزدیک به رئیس جمهور برکنار شده سودان از جمله محمد طاهر ایلا نخست وزیر سابق سودان و عبدالرجیم محمد حسین وزیر دفاع سابق این کشور هستند بازداشت شدند. مقامات سودانی همراه با موج بازداشت ها تدابیر شدید دیگری همچون تصویب قوانین اتخاذ کردند که انتقال اموال و شفافیت حساب های بانکی در داخل و خارج از سودان از جمله این قوانین است.
همزمان فعالیتهای مردمی در سودان ادامه دارد؛ این اعتراضات مردمی توانست رژیمی را که سی سال حکومت می کرد سرنگون کند و سودانی ها امیدوارند تدابیر مبارزه با فساد به حرکت مجدد چرخ اقتصاد بینجامد زیرا شهروندان سودانی چندین سال است که قربانی فساد هستند و از نبودن عدالت رنج می برند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | حمله هوایی به گاراژ تانک و مقر فرماندهی زرهی پایگاه کالسو استان بابل عراق