آراستگی به اخلاق و دست کشیدن از گناه، زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است


آراستگی به اخلاق و دست کشیدن از گناه، زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است

حجت‌الاسلام غروی تاکید کرد:‌ منتظران ظهور باید در عمل و رفتار از حرص، طمع، تکبر، بخل، حسد و خودپسندی به دور بوده و آراسته به اخلاق اسلامی باشند. آراستگی منتظران به اخلاق اسلامی زمینه‌ساز ظهور است.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «سیدمحمدعلی غروی» صبح امروز (جمعه، ۲۴ خرداد) در مراسم دعای ندبه مهدیه تهران به سخنرانی پرداخته و گفت: برای ظهور امام زمان(عج) بسیار دعا کنید که انتقام مستضعفان عالم را از مستکبران بگیرند.

این استاد حوزه افزود:‌ ما باید در اعمال، رفتار و کردار زمینه‌ساز ظهور باشیم.

حجت‌الاسلام غروی درباره زندگی مهدوی با استناد به روایتی از پیامبر(ص)، بیان کرد: به آنچه در دست مردم است دلبستگی نداشته باشید زیرا حلال آن حساب و کتاب و حرام آن عقاب دارد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به داستان «فضیل عیاض»، اظهار کرد: او راهزنی بود که با شنیدن این آیه قرآن که «آیا نمی‌خواهید دست از گناه بردارید» توبه کرده و با کسب معرفت به جایی رسید که مستجاب‌الدعوه شد. انسان می‌تواند توبه کرده و به جایگاه معنوی خوبی برسد.

وی با اشاره به ادامه روایت پیامبر(ص) درباره زندگی مهدوی، ابراز کرد:‌ دل خود را به تعریف و تمجید دیگران خوش نکنید زیرا تنها رضایت خداوند برای انسان کارساز و کافی است، اگر می‌خواهید خدمت امام زمان(عج) برسید صرفا با سخن گفتن ممکن نیست بلکه باید خود را به اخلاق اسلامی آراسته کنید.

حجت‌الاسلام غروی در ادامه روایت پیامبر(ص) به نقل از ابوایوب انصاری درباره زندگی مهدوی، بیان کرد:‌ اگر می‌خواهید ثروتمند شوید به آنچه در دست مردم است دل نبندید و به کسی جز خدا امید نداشته باشید.

استاد حوزه علمیه افزود: از حرص و طمع دوری کنید زیرا انسان حریص همیشه فقیر و بدبخت است، حرص انسان را بدبخت می‌کند. مسئولان و کسانی که ثروت فراوان هم شما را سیر نمی‌کند دچار حرص و طمع نشوید، در دنیا خبری نیست.

وی ادامه داد:‌ هیچ وقت حرص نداشته باشید زیرا حرص و طمع به جاودانگی حضرت آدم(ع) را از بهشت خارج کرد، در علم و معنویت حریص بودن بد نیست اما حرص و طمع به قدرت، شهرت و ثروت انسان را به ذلت و بدبختی دچار می‌کند.

حجت‌الاسلام غروی در ادامه تبین روایت پیامبر(ص) با بیان اینکه پایه‌های کفر تکبر، حسد و حرص است، گفت: در ارتباط با مردم کاری نکنید که مجبور به عذرخواهی شوید، درباره دیگران زود قضاوت نکنید زیرا تنها خداوند به باطن حقیقی انسان‌ها و امور آگاه است.

استاد حوزه علمیه در پایان تبین روایت پیامبر(ص)‌ درباره سبک زندگی مهدوی، خاطرنشان کرد:‌ آنچه برای مردم می‌خواهید برای خود و آنچه برای خود می‌خواهید برای مردم هم بخواهید، در هر نماز برای بهترین حضور قلب داشتن تصور کنید که این آخرین نماز شما است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر