نشست کابینه رژیم صهیونیستی برای نامگذاری شهرک ترامپ


نشست هفتگی کابینه رژیم صهیونیستی با هدف افتتاح شهرک صهیونیست نشین ترامپ در منطقه اشغالی جولان سوریه برگزار می شود .

نشست کابینه رژیم صهیونیستی برای نامگذاری شهرک ترامپ

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، نشست هفتگی کابینه رژیم صهیونیستی با هدف افتتاح شهرک صهیونیست نشین ترامپ در منطقه اشغالی جولان سوریه ، یکشنبه آینده در این منطقه ( جولان ) برگزار می شود .

با تصمیم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نشست هفتگی دولت اسرائیل یکشنبه آینده در یکی از شهرک های یهودی نشین در بلندیهای اشغالی جولان برگزار می شود .
این نشست با هدف افتتاح شهرک یهودی نشین تحت عنوان ترامپ در منطقه جولان و در راستای قدردانی از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندیهای جولان برگزار می شود .
دولت اسرائیل در نشست یکشنبه آینده در جولان به صورت رسمی تصمیم خود را برای نام گذاری «تپه ترامپ »( هضبه ترامپ) بر شهرک یهودی نشین فعلی « قلیع » اعلام خواهد کرد . بر این اساس نام تپه ترامپ جایگزین نام شهرک فعلی قلیع خواهد شد که در سال 1983 تاسیس شد اما در پذیرش و اسکان شهرک نشینان ناموفق بوده است . ساکنان این شهرک در 37 سال گذشته تنها به 266 نفر رسیده است. این شهرک به جای روستای سوری قلع که اسرائیل در سال 1967 آن را تخریب کرد و ساکنان عرب آن به منطقه واسط در شمال ارتفاعات سوریه مهاجرت کردند ، ساخته شد .
قرار است شهرک یهودی نشین قلیع روز یکشنبه آینده میزبان جلسه هیئت دولت به ریاست بنیامین نتانیاهو باشد و هیئت دولت در این جلسه نام شهرک قلیع را به ترامپ تغییر می دهد.
بر اساس بیانیه روز پنجشنبه دفتر نخست وزیری اسرائیل ، نشست روز یکشنبه در جولان با هدف قدردانی و تشکر از اقدامات دونالد ترامپ برای اسرائیل از جمله به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و نیز به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندیهای جولان و نیز اعلام رسمی نام ترامپ بر شهرک فعلی قلیع برگزار می شود .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان