بالگرد مریخی ناسا سال 2021 به سیاره سرخ اعزام می‌شود


بالگرد مریخی ناسا سال 2021 به سیاره سرخ اعزام می‌شود

آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا از آماده بودن بالگرد مریخی این سازمان فضایی خبر داد که اخیرا آزمایش‌های خلا را با موفقیت سپری کرد و در سال 2021 میلادی نیز به سیاره سرخ اعزام خواهد شد تا در جو این سیاره به پرواز درآید. آزمایشگاه پیشرانه جت (JPL) ناسا مدتی قبل اعلام کرد بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام... نوشته بالگرد مریخی ناسا سال 2021 به سیاره سرخ...

آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا از آماده بودن بالگرد مریخی این سازمان فضایی خبر داد که اخیرا آزمایش‌های خلا را با موفقیت سپری کرد و در سال 2021 میلادی نیز به سیاره سرخ اعزام خواهد شد تا در جو این سیاره به پرواز درآید.

آزمایشگاه پیشرانه جت (JPL) ناسا مدتی قبل اعلام کرد بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این سازمان قصد داریم در سال 2021 میلادی به همراه مریخ نورد Mars2020، یک بالگرد مریخی نیز به سیاره سرخ ارسال کنیم. در همین راستا اخیرا تست‌های خلا این بالگرد با موفقیت انجام شده است و ناسا برای ارسال آن به مریخ بررسی‌های نهایی را انجام خواهد داد. همچنین دانشمندان ناسا در ماه می 2019 بر روی این بالگرد مریخی پنل‌های خورشیدی را نصب کردند که تست‌های پروانه‌های آن نیز موفقیت‌آمیز بود. گفتنی است این بالگرد خودران با سایز کوچک خود به عنوان اولین ابزار ساخت دست بشر محسوب می‌شود که می‌تواند در سطح یک سیاره به پرواز درآید.

جزئیات بالگرد مریخی

بالگرد مریخی ناسا سال 2021 به سیاره سرخ اعزام می‌شود

میمی آونگ (Mimi Aung)، مدیر پروژه بالگرد مریخی در آزمایشگاه پیشرانه جت (JPL) ناسا عنوان کرد تاکنون کسی موفق به ساخت یک بالگرد مریخی نشده است و مدلی که ما از آن در پرواز آزمایشی استفاده کردیم، همان بالگردی است که به مریخ اعزام خواهد شد و تاکنون نیز چندین آزمایش مهم آن موفقیت‌آمیز بوده است. این بالگرد در ژانویه سال 2019 میلادی در یک محیط شبیه‌سازی شده مریخ مورد آزمایش قرار گرفت و پس از آن نیز به پایگاه مریخ متعلق به شرکت لاکهید مارتین فرستاده شد تا بر روی آن سیستم Mars Helicopter Delivery مورد آزمایش قرار بگیرد. چنین سیستمی می‌تواند این بالگرد 1.8 کیلوگرمی را در طول فرایند سفر فضایی در داخل مریخ نورد Mars2020 کنترل کند. گفتنی است این بالگرد از دوربینی بهره می‌برد که توانایی ثبت تصاویر رنگی با وضوح بالا از سطح مریخ را خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا