تأسیس اولین دبستان کارآفرین در اصفهان به همت معلم خیّر


تأسیس اولین دبستان کارآفرین در اصفهان به همت معلم خیّر

گروه اجتماعی - اولین دبستان و پیش دبستانی کارآفرین، با همت معلم خیّر مدرسه ساز در اصفهان تاسیس و فعالیت خود را آغاز کرد.

تأسیس اولین دبستان کارآفرین در اصفهان به همت معلم خیّر

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت آموزش ‌و پرورش، مجتبی ملا احمدی از دبیران آموزش و پرورش و مدرس دانشگاه آزاد اسلامی، در گفت‌وگوی معلمانه از سری برنامه‌های استودیو الفبا با تشریح اقدامات صورت گرفته در زمینه تاسیس و راه اندازی مدارس کارآفرین در سطح کشور اظهار کرد: با توجه به دغدغه‌ای که در زمینه کارآفرینی داشتم فعالیت خود را از اوایل دهه 70 در سطح دبیرستان و دانشگاه آغاز کردم.
وی افزود: با وجود تأسیس و فعالیت مدارس مهارتی و هنرستان‌هایی که مهارت های خاصی را به دانش آموزان آموزش می‌‍دهند، اما هنوز نتوانستیم خروجی لازم را برای مجموعه صنعت و اقتصاد داشته باشیم.
ملا احمدی گفت: در همین راستا یک تیم تحقیقاتی را با هزینه شخصی به کشورهایی که دارای آموزش مهارتی موفق بودند اعزام کردم و بعد از 4 سال پژوهش و تحقیق به این نتیجه رسیدیم که آموزش‌های مهارتی را از دبستان و حتی قبل از آن آغاز کنیم.
وی ادامه داد: خوشبختانه توانستیم در سال 97 با همکاری وزارت آموزش و پرورش، ایده تأسیس مدارس کارآفرین را در اصفهان برای اولین بار استارت بزنیم.
این دبیر کارآفرین اظهار کرد: اولین کنفرانس مدارس ملی کارآفرین در سال گذشته در اصفهان برگزار شد که با استقبال بی‌نظیر پژوهشگران، صاحبنظران و کارآفرینان در حوزه مدارس روبرو شد.
ملااحمدی تصریح کرد: تلاش دارم با همکاری آموزش و پرورش، موضوع جدیدی را با رویکرد کارآفرینی و نه مهارت آموزی صرف، اجرا کنیم.
وی ادامه داد: در این رویکرد موضوع تنها به مهارت آموزی دانش آموزان ختم نمی شود بلکه باید بتوانیم تفکر کارآفرینی را در ذهن دانش آموزان ساماندهی کنیم تا از این طریق به رونق تولید و اقتصاد کشور برسیم.
ملااحمدی از برگزاری دومین کنفرانس ملی مدارس کار آفرین با موضوع «محتوای آموزشی کارآفرینی» در آبان ماه سال جاری در اصفهان خبرداد و گفت: کارآفرینان و صاحب نظران می‌توانند با حضور در این کنفرانس در این زمینه کمک کنند تا بحث کارآفرینی را از سال های اول دبستان به دانشگاه بکشانیم.
گفتنی است؛ ملااحمدی از خیران مدرسه ساز است که در زمینه ایجاد تفکر کارآفرین در دانش آموزان از دوره پیش دبستانی و دبستان، تلاش‌های بسیاری کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت بیت‌کوین سقوط کرد