دلیل اصلی گذر از تحصیل در سیستان و بلوچستان چیست؟


دلیل اصلی گذر از تحصیل در سیستان و بلوچستان چیست؟

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: یکی از چالش‌های جدی عدم وجود نیروی انسانی مطلوب و کارآمد است که اثرات ناشی از آن افراد فاقد شناسنامه هستند.

به گزارش ایسنا، احمدعلی موهبتی روز پنجشنبه در شورای اداری سیستان و بلوچستان که با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور استخدامی و اداری کشور برگزار شد، اظهار کرد: چنانچه یک دستگاه نیروی انسانی کافی را نداشته باشد نمی‌تواند بر امورات اجرایی نظارت کافی داشته باشد.

وی با بیان اینکه وجود نیروی انسانی کافی و متعهد در پیشرفت و توسعه یک منطقه تأثیر بسزایی دارد، تصریح کرد: نبود نیروی انسانی کافی در دستگاه‌ها سبب جذب نیروهای طرحی شده که این خود باعث کاهش هزینه‌های عمرانی آن دستگاه می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به اینکه سهمیه بومی بودن در استخدامی‌ها حذف شده انتظار می‌رود با توجه به شرایط خاص سیستان و بلوچستان این سهمیه برای این استان مرزی به طور جداگانه اعمال شود.

موهبتی با اشاره به مشکلات آموزشی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه چنانچه آموزش و پرورش در یک منطقه سست و ضعیف باشد سطح سواد و فرهنگ آن منطقه پایین می‌آید، گفت: ۳۴ درصد گذر از تحصیل در این استان به دلیل کمبود نیروی انسانی و فضا است که باید توجه ویژه ای به این بخش شود.

وی با اشاره به اینکه بخش بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان نیازمند نگاه ویژه است، افزود: چنانچه از کشورهای همجوار یک نوع بیماری واگیردار به این استان نفوذ کند تمام کشور را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: با اقدامات خوب وزارت بهداشت و درمان در این استان میزان مرگ و میر مادران باردار به شدت کاهش یافته است.

محمد نعیم امینی فرد رئیس مجمع نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شوای اسلامی نیز در این نشست، گفت: این استان از لحاظ ساختارهای حاکمیتی دچار مشکلاتی است که باید هر چه سریع‌تر برطرف شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان از وسعت و پراکندگی زیادی برخوردار است باید ادارات کل جدیدی در جنوب تشکیل و از مرکز این استان تمرکز زدایی شود.

ریس مجمع نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شوای اسلامی، بیان کرد: برای نگه داشت نیروی انسانی در سیستان و بلوچستان سازمان امور استخدامی و اداری کشور باید برای کارکنان مشوق‌هایی را در نظر بگیرد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج