برگزاری نمایشگاه عکس در مسجد کوفه


برگزاری نمایشگاه عکس در مسجد کوفه

نمایشگاه عکس در راستای نهمین جشنواره «سفیر فرهنگی» با محوریت تصاویر امام علی(ع) در مسجد کوفه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری عین، دبیرخانه مسجد کوفه و حرم های متعلق به آن در چارچوب نهمین جشنواره «سفیر فرهنگی» که همزمان با گذشت 14 قرن از شهادت امیرالمومنین علی بن ابی طالب(علیه السلام) در محراب مسجد کوفه برگزار می شود، نمایشگاه عکسی را برگزار کرد.

استاد «علی عبدالستار» مسئول این نمایشگاه، گفت: محور نمایشگاه امسال به سیره و سبک زندکی امام علی(علیه السلام) اختصاص دارد. در این نمایشگاه مجوعه تصاویر وجود دارد که زندگی امام از زمان ولادتش در کعبه مکرمه تا زمان شهادتش در شهر کوفه را نشان می دهد.

عبدالستار ادامه داد: تعداد یکصد عکس برای نمایش در این نمایشگاه ارسال شده است که پس از بررسی کمیته 93 عکس برای نمایش انتخاب شدند. در این نمایشگاه عکس هایی از عکاسان عربستانی، اماراتی، مصری، بحرینی، ایرانی وجود دارد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه دو نوع جوایز وجود دارد، به طوری که سه نفر از عکاسان برگزیده، جوایز نوع اول را کسب کنند که «عبدالرزاق نعمه» از استان بابل رتبه اول، «حیدر احمد» از استان نجف اشرف و رتبه سوم «حمزه الحمزاوی» از استان المثنی رتبه سوماین جوایز را کسب کردند؛ دهها جوایز دیگر از نوع دوم به منتخبان دیگر اهدا شد.

گفتنی است، نهمین جشنواره سالیانه «سفیر فرهنگی» دو روز پیش با حضور جمعی از مسئولان عتبات مقدس و حرم های شریف و شخصیت های سیاسی و اجتماعی عراق و غیر عراقی در مسجد اعظم کوفه آغاز شد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند