اقدامات آمریکا تهدید جدی ثبات در خاورمیانه


رییس جمهور در نشست سران سازمان همکاری شانگهای : اقدامات آمریکا تهدیدی جدی برای ثبات در خاورمیانه است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از بیشکک؛ رئیس جمهور کشورمان در نوزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در بیشکک قرقیزستان سخنرانی کرد.


حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در سخنرانی خود تاکید کرد: تروریسم در انواع مختلف آن، افراط‌گرایی، یکجانبه‌گرایی، مداخله کشورهای فرامنطقه‌ای در امور سایر مناطق و دخالت در امور داخلی سایر کشورها ، جامعه بین‌المللی را در وضعیتی خطیر قرار داده است، وضعیتی که می‌تواند ثبات، امنیت و منافع همه کشورهای جهان را تهدید کند.

آغاز به کار اجلاس سران سازمان همکاری های شانگهای

نوزدهمین نشست سران سازمان همکاری های شانگهای در بیشکک آغاز به کار کرد. الماس‌ بیک آتامبایف رئیس جمهور قرقیزستان در جلسه افتتاحیه نوزدهمین اجلاس سازمان همکاری های شانگهای گفت: سازمان همکاری شانگهای باید در حل و فصل اوضاع افغانستان مشارکت کند.

اقدامات آمریکا تهدید جدی ثبات در خاورمیانه اقدامات آمریکا تهدید جدی ثبات در خاورمیانه اقدامات آمریکا تهدید جدی ثبات در خاورمیانه اقدامات آمریکا تهدید جدی ثبات در خاورمیانه اقدامات آمریکا تهدید جدی ثبات در خاورمیانه اقدامات آمریکا تهدید جدی ثبات در خاورمیانه اقدامات آمریکا تهدید جدی ثبات در خاورمیانه اقدامات آمریکا تهدید جدی ثبات در خاورمیانه اقدامات آمریکا تهدید جدی ثبات در خاورمیانه اقدامات آمریکا تهدید جدی ثبات در خاورمیانه اقدامات آمریکا تهدید جدی ثبات در خاورمیانه اقدامات آمریکا تهدید جدی ثبات در خاورمیانه اقدامات آمریکا تهدید جدی ثبات در خاورمیانه
#carousel76312, #thumbs76312 , #carousel_desc76312 #carousel-wrapper76312 .caroufredsel_wrapper img #carousel-wrapper276312 .caroufredsel_wrapper img #carousel76312 span #carousel76312 img #thumbs76312 a, #thumbs76312 img #carousel_desc76312 span #carousel76312 span, #carousel76312 a, #thumbs76312 span, #thumbs76312 a #carousel76312 img #thumbs76312 img #carousel76312 span #carousel_desc76312 span #thumbs-wrapper76312 #thumbs76312 a #thumbs76312 a:hover, #thumbs76312 a.selected .fluid_container_album img#shadow .next_thumbnail76312 .next_thumbnail76312:hover .prev_thumbnail76312 .prev_thumbnail76312:hover .next_thumbnail76312, .prev_thumbnail76312
استقبال از ­رئیس جمهور کشورمان
الماس‌ بیک آتامبایف رئیس جمهور قرقیزستان از ­رئیس جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.
آقای روحانی برای شرکت در نوزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به بیشکک پایتخت قرقیزستان سفر کرده است.
اقدامات آمریکا تهدید جدی ثبات در خاورمیانه اقدامات آمریکا تهدید جدی ثبات در خاورمیانه
#carousel76320, #thumbs76320 , #carousel_desc76320 #carousel-wrapper76320 .caroufredsel_wrapper img #carousel-wrapper276320 .caroufredsel_wrapper img #carousel76320 span #carousel76320 img #thumbs76320 a, #thumbs76320 img #carousel_desc76320 span #carousel76320 span, #carousel76320 a, #thumbs76320 span, #thumbs76320 a #carousel76320 img #thumbs76320 img #carousel76320 span #carousel_desc76320 span #thumbs-wrapper76320 #thumbs76320 a #thumbs76320 a:hover, #thumbs76320 a.selected .fluid_container_album img#shadow .next_thumbnail76320 .next_thumbnail76320:hover .prev_thumbnail76320 .prev_thumbnail76320:hover .next_thumbnail76320, .prev_thumbnail76320
در حاشیه اجلاس شانگهای
روحانی در دیدار رئیس جمهور چین؛
روابط با چین همواره برای ایران راهبردی بوده و خواهد بود
­رئیس جمهور اسلامی ایران امروز در دیدار با رئیس جمهور چین در حاشیه نوزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در بیشکک قرقیزستان، با ابراز خرسندی از روند اجرای توافقات دو کشور، تاکید کرد: روابط با چین همواره برای ایران راهبردی بوده و خواهد بود.
روحانی گفت: مقاومت ایران و چین در برابر سیاست های آمریکا، به نفع دو کشور و جهان است.
وی با تاکید بر این که روابط ایران و چین راهبردی است، افزود ایران برای تامین نیازهای چین در زمینه انرژی و همچنین تقویت همکاری ها در همه زمینه های اقتصادی آمادگی دارد.
رئیس جمهور چین نیز در این دیدار با اشاره به مذاکرات مستمر مقامات دو کشور، گفت: پکن روابط با ایران را در مسیر راهبردی پیش خواهد برد و توسعه می دهد.
شی جینپینگ رئیس جمهور چین به همتای ایرانی خود خبر داد کشورش بی توجه به تحولات اوضاع, در پی گسترش روابط با ایران است.


دیدار مقام سازمان ملل با ظریف در بیشکک
خانم رزماری دیکارلو معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد صبح امروز در بیشکک با محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و در خصوص مهمترین تحولات منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.
اقدامات آمریکا تهدید جدی ثبات در خاورمیانه
­
دیدار روسای جمهور چین و قرقیزستان
شی جینپینگ و قاسم توقایف روسای جمهور چین و قزاقستان در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای دیدار و گفتگو کردند.
شبکه تلویزیونی سی سی تی وی (چین) گزارش داد، شی جینپینگ و توقایف در این دیدار متعهد شدند همکاری های دو کشور را تقویت کنند زیرا این کار به سود مردم چین و قزاقستان و همچنین به سود کل منطقه است.
شی جینپینگ در این دیدار همچنین انتخاب توقایف را به عنوان رئیس جمهور قزاقستان به وی تبریک گفت و بر تمایل خود برای توسعه روابط دوجانبه بین دو کشور تاکید کرد.
بنابراین گزارش، روابط بین چین و قزاقستان طی 27 سال گذشته یعنی از زمان برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور همواره با فراز و نشیب هایی روبرو بوده است.

با حضور رئیس جمهور کشورمان؛

نوزدهمین اجلاس سران سازمان همکاریهای شانگهای

نوزدهمین نشست سران سازمان همکاری شانگهای با حضور رئیس جمهور کشورمان و سران یازده کشور آسیایی در بیشکک پایتخت قرقیزستان برگزار می شود.
در نشست سران کشورهای سازمان همکاری های شانگهای علاوه بر ایران، روسای جمهور روسیه، چین، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان، هند و پاکستان حضور دارند. بیش از ۵۲۸ خبرنگار از کشورهای مختلف برای پوشش این نشست حضور یافته اند.
سازمان همکاری شانگهای در سال 2001 با عضویت شش عضو چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان پایه‌گذاری شد. این سازمان نهاد بین دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه سیاسی، اقتصادی و امنیتی بنیان گذاشته شد.
چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، پاکستان و هند اعضای اصلی و ایران، مغولستان، افغانستان و بلاروس اعضای ناظر این سازمان هستند.
سازمان همکاریهای شانگهای سازمانی برای مقابله با ناتو است و علت اصلی شکل گیری آن مقابله با مداخله احتمالی آمریکا در کشورهای بزرگی چون چین و روسیه یا ایجاد درگیری نظامی در منطقه است.
کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری های شانگهای نه تنها بزرگ‌ ترین توان اقتصادی، نظامی، هسته‌ای و فضایی جهان را دارا هستند، بلکه بیشترین تولیدکننده و مصرف کننده انرژی در جهان نیز به شمار می آیند. کشورهایی که با بیش از 25.1 میلیون کیلومتر مربع یا یک چهارم سطح خشکی‌های زمین ‏، حدود یک چهارم جمعیت کره زمین را به خود اختصاص داده اند و بزرگترین تولید کنندگان و مصرف کنندگان انرژی هستند.
اعضای این سازمان هم اکنون یک سوم از رشد تولید ناخالص داخلی جهان و 80 درصد از منطقه قلمرو اوراسیا را شامل می شوند و این نهاد بزرگترین سازمان منطقه ای از لحاظ میزان همکاری های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و نظامی است.


فعالیت‌های سازمان همکاری های شانگهای:
مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در کنار جدایی طلبی‎‎‏، مهمترین شعار و همکاری‌های امنیتی در کشورهای آسیای مرکزی محور اصلی فعالیتهای اعضای این سازمان است .
اعضای این سازمان در سالهای فعالیتشان پیمان‌های امنیتی و نظامی بسیاری را با یکدیگر امضا کردند که به موجب آن در مقابله با تنش‌های نظامی هر یک از اعضا با هم همکاری می کنند.


همکاری های اقتصادی :
امضای توافق نامه ای بین اعضای این سازمان برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با هدف ایجاد منطقه آزاد تجاری ، اجرای طرح های مشترک در حوزه انرژی ، اکتشاف و استخراج حوزه های هیدروکربنی جدید و استفاده مشترک از منابع آبی و تشکیل شورای مشترک بانکی بین کشورهای عضو سازمان از مهمترین اقدامات اعضای سازمان شانگهای درحوزه همکاری های اقتصادی بوده است .


همکاری های فرهنگی:
همکاریهای فرهنگی بخشی از چارچوب فعالیت سازمان همکاری های شانگهای است. وزیران فرهنگ کشورهای عضو سازمان برای نخستین بار در 12 آوریل 2002 سند همکاری مشترک فرهنگی را در نشست پکن امضا کردند.
برای سرعت بخشیدن به همکاریهای مشترک فرهنگی، اعضای سازمان در سال 2005 جشنواره و نمایشگاه مشترکی در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار کردند.

ایران عضو ناظر شانگهای:
جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۰۵ به عنوان کشور ناظر در نشست‌های این سازمان شرکت می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل