دولت از کشاورزان خسارت دیده از سیلاب حمایت نمی‌کند


دولت از کشاورزان خسارت دیده از سیلاب حمایت نمی‌کند

شمس الله شریعت نژاد گفت: دولت تاکنون یک ریال هم بابت جبران خسارات ناشی از سیل به کشاورزان پرداخت نکرده است.

دولت از کشاورزان خسارت دیده از سیلاب حمایت نمی‌کند

گروه کشت و صنعت بازارنیوز: به گفته شمس الله شریعت نژاد علاوه بر سیل های اخیر، در مهر ماه سال گذشته در تنکابن سیل خسارتی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان به باغات و اراضی کشاورزی خسارت وارد کرد که تا به امروز بابت اراضی خسارت دیده مبلغی را به افراد پرداخت نکرده و تمام ضرر و زیان متوجه کشاورز است.

وی افزود: مناسبترین راهکار برای حل مشکلات کشاورزان به خصوص در حوزه جبران بلایای طبیعی حمایت و تقویت تعاونی های روستایی و پرداخت تسهیلات کم بهره به آنهاست. متاسفانه کشاورزان نسبت به تعاونی ها بی اعتماد شده اند که با فرهنگ سازی میتوان این بخش را توسعه داد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تمامی کشورهای توسعه یافته تعاونی های بخش کشاورزی با نیاز سنجی مشتری و بازار مبادرت به برنامه ریزی تولید مینمایند و کشاورزان در سود حاصل از صادرات سهیم هستند.

شریعت نژاد درخصوص رواج سوداگری در بخش کشاورزی و بهره مندی آنها از سود ماحصل دسترنج کشاورزان گفت: سازمان تعاون روستایی که به وزارت جهاد کشاورزی وابسته است سازمانی بی خاصیت و بی بهره است که نیاز به تحول اساسی برای حمایت از کشاورزان دارد. بخش خرید و عرضه در بازار بیشتر بر عهده شرکت های خانوادگی و خصوصی و یا دلالان است که محصولات را از کشاورزان به کمترین بها می خرند و به مشتری به بالاترین بها به فروش می رسانند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟