دستمزد ماهیانه یک میلیارد، برای بازیگری که معروف است به نفروش!


دستمزد ماهیانه یک میلیارد، برای بازیگری که معروف است به نفروش!

«چقدر؟ 400 میلیون؟ این آقا ماهی یک میلیارد دستمزد گرفته است.» این جمله را حامد عنقا در میزگرد خبرآنلاین با حضور رجبی فروتن و نادر معماریان می‌گوید و دو نفر دیگر تائید می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این روزها بحث دستمزدهای خارج از عرف بازیگران سرشناس در سینما و شبکه نمایش خانگی حسابی داغ است. چندی قبل مسعود رجبی فروتن درباره این گفته بود که گروهی از بازیگران با بازیگرسالاری باعث شکست سریال‌ها می شوند.
همین روزها چند پروژه پرستاره در شبکه نمایش خانگی هست که یا شکست خوردند یا رو به شکستند.

دعواهای بین بازیگران و عوامل سریال ها و سرمایه‌گذاران بالا گرفته و حاشیه‌ها بسیار است.

اما این دستمزدهای نجومی چقدر هستند؟ این پرسش را درباره دریافتی ۴۰۰میلیونی یک سوپراستار مرد پرسیدیم. در میزگردی که با حضور حامد عنقا تهیه کننده سریال «قلب یخی»، نادر معماریان از مدیر موسسه دنیای تصویر هنر و مسعود رجبی فروتن از بنیانگذاران شبکه نمایش خانگی در سازمان سینمایی، در کافه خبر برگزار می‌شد. حامد عنقا خیلی صریح تاکید کرد: «۴۰۰ میلیون؟ این بزرگوار برای یک سریال شبکه نمایش خانگی یک‌میلیارد تومان گرفته است به طور ماهانه.» جالب اینکه دو مهمان دیگر هم این رقم را تائید کردند.
البته رجبی فروتن تاکید داشت که با نظام دستوری نمی‌توان جلوی پرداخت‌های اینچنینی را گرفت و تنها باید اتحادیه‌های صنفی و خود تهیه‌کنندگان جلوی این نظام پرداخت را بگیرند تا این پرداخت‌ها با بخشنامه‌ها زیر میزی نشوند.
جالبتر اینکه این دریافت‌ها بر خلاف دستمزد کارکنان دولت معاف از مالیات هم هستند و بازیگری این رقم را می‌گیرد که به گفته پخش‌کنندگان، سلبریتی بفروش هم نیست و البته او تنها یکی از گران‌های سینمای ایران است.
سینمایی که تا ورودی پولش بر مدار شفافیت و مشخص نباشد همچنان شاهد چنین صحنه هایی خواهد شد.

به زودی می‌توانید مشروح این میزگرد جذاب را در خبرآنلاین بخوانید.

۲۵۸۲۵۸

کد خبر 1269733

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی