توزیع بیش از 10 هزار تن شکر با نرخ مصوب دولتی در لرستان


توزیع بیش از 10 هزار تن شکر با نرخ مصوب دولتی در لرستان

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از توزیع 10 هزار و 230 تن شکر با نرخ مصوب دولتی در این استان در 3 ماهه ابتدایی امسال خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، حسین دالوند در جمع خبرنگاران بیان کرد: در سال ۹۸ حدود ۱۰ هزار و ۲۳۰ تن شکر با نرخ مصوب دولتی ۳ هزار و ۴۰۰ تومان در ۳ ماهه ابتدایی امسال در لرستان توزیع شده است.
وی ادامه داد: از این میزان ۲ هزار تن شکر تولیدی لرستان، ۳ هزار و ۳۰۰ تن تولید همدان، هزار تن از اصفهان، ۴۳۰ تن خوزستان بوده و همچنین ۳ هزار و ۵۰۰ تن شکر تولیدی اصفهان نیز در سطح لرستان در حال توزیع است.
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که هیچگونه شکری از سوی این سازمان به زنبورداران داده نشده و جهاد کشاورزی این اقدام را انجام می‌دهد.
متقاضی توزیع منوط به دریافت مجوز
دالوند در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نحوه توزیع شکر در لرستان بیان کرد: افراد متقاضی دریافت شکر حوزه صنعت با مجوز معاونت صنعتی بعد از آنالیز کامل به معاونت بازرگانی معرفی شده و این معاونت نیز پس از بررسی‌های دقیق اقدام به صدور حواله برای متقاضیان می‌کند.
وی ادامه داد: همچنین شکر مورد نیاز صنوف نیز از طریق اتحادیه قنادان در اختیارشان قرار می‌گیرد، از سوی دیگر بخشی از شکر مورد نیاز خانوار نیز از طریق اتاق اصناف در اختیار آنها قرار می‌گیرد.
این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه بخشی از شکر مورد نیاز مردم از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود، افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته فروشگاه‌های زنجیره‌ای از جمله افق کوروش، اتکا، رفاه، هفت و سایر فروشگاه‌های معتمد به عنوان عرضه‌کنندگان شکر با نرخ دولتی هستند.
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: هیچ کمبودی در زمینه تامین شکر با نرخ دولتی ۳هزار و ۴۰۰ تومان وجود ندارد و در تمامی شهرستان‌های استان شاهد عرضه این محصول هستیم.
دالوند گفت: در زمینه تامین شکر با نرخ دولتی مشکلی نداریم و در فروشگاه‌های مختلف این محصول در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد در صورتی که افراد مشاهده کردند که شکر با قیمت بالاتر از نرخ مصوب اعلام شده به فروش می‌رسد می‌توانند مراتب را با سامانه ۱۲۴ در میان بگذارند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد شود.
توزیع ۲۰۰ تن در سه ماه نخست سال
این مسئول اظهار داشت: همچنین در سه ماهه ابتدایی امسال ۲۰۰ تن شکر بسته‌بندی شده ۹۰۰ گرمی با قیمت مصوب ۴۰۰۰ تومان در درب فروشگاه‌های مختلف استان لرستان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گرفته است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال ۱۲۵۰ تن شکر با نرخ دولتی جهت تنظیم بازار به قند تبدیل شده است، افزود: در زمینه تنظیم قیمت قند نیز با برنامه‌ریزی صورت گرفته حدود ۱۲۵۰ تن شکر از طریق واحدهای صنعتی به قند تبدیل شده که این محصول نیز با نرخ مصوب هر کارتون ۲۸۵۰۰ تومان با آرم تنظیم بازاری در سطح استان در حال توزیع است.
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اظهار داشت: مشکلی در زمینه تامین و توزیع شکر در استان لرستان وجود ندارد و در تمام شهرستانها اقدامات لازم صورت گرفته است.
دالوند اظهار داشت: در صورتی که عاملانی به دنبال عرضه شکر باشند در صورتی که این شکر به دست مصرف‌کنندگان برسد هیچ مشکلی در تامین شکر مورد نیاز آنها نیز نداریم و این امر با نظارت معاونت بازرسی سازمان در جهت توزیع مناسب تحقق می یابد.
وی گفت: هیچ گونه کمبود شکری با نرخ دولتی نداریم و در صورتی که افراد این امر را مشاهده کردند اعلام کرده تا شرایط برای تامین شکر با نرخ دولتی مهیا شود و در صورت مشاهده تخلف مراتب را با سامانه ۱۲۴ در میان بگذارند.
۴۶
کد خبر 1269742

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی