قاهره میزبان جشنواره فرهنگی همکاری اسلامی


قاهره میزبان جشنواره فرهنگی همکاری اسلامی

جشنواره فرهنگی همکاری اسلامی با حضور 20 کشور اسلامی از جمله فلسطین در قاهره آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از فلسطین الان، نخستین جشنواره فرهنگی همکاری اسلامی با عنوان «امت واحد چند فرهنگی فلسطین در قلب» با مشارکت 20 کشور اسلامی از جمله فلسطین در قاهره از روز گذشته(شنبه 18 خرداد 1398) آغاز شد.

«احمد الرویضی» نماینده سازمان همکاری اسلامی در فلسطین در گفتگو با «صوت فلسطین» گفت: در این جشنواره ، فلسطین با فعالیت های فرهنگی متعدد شرکت خواهد کرد و وزارت فرهنگ برنامه هایی شامل همایش درباره قدس، نمایش های فولکلور و نمایش فیلم هایی که حکایت از رنج ملت فلسطین دارد، برای این جشنواره قرار داده است.

الرویضی با اشاره بر این جشنواره گفت: این جشنواره فرصتی برای شناخت و دیدار با فرهنگ و تمدن های متنوع جهان است.

نماینده سازمان همکاری اسلامی در فلسطین گفت: اول و دوم ماه آتی نشست سالیانه وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی درامارات برگزار می شود. نشست مقدماتی درباره دستورکار نشست در جده هفته گذشته انجام شد.

وی افزود: وضعیت سیاسی کنونی فلسطین و حمایت از مسئله فلسطین و تحرکات بین المللی در سطح شورای امنیت و درخواست عضویت کامل فلسطین بررسی خواهد شد.

الرویضی افزود: این نشست بر اهمیت پشتیبانی از فراهم کردن حمایت بین المللی از ملت فلسطین و ضرورت پایبندی بر تصمیم اجلاس اخیر استانبول درباره حمایت و کمک به زندگی توسعه طلبانه در قدس و فعالسازی نقش آژانس های متخصص در این زمینه تاکید می کند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرشاد مومنی، اقتصاددان: آقای رئیسی به دولت قبلی طعنه می‌زد که «شما کاری کردید که قیمت د...