فلسطین ،نماینده آمریکا را به دادگاه لاهه می کشاند


فلسطین ،نماینده آمریکا را به دادگاه لاهه می کشاند

تشکیلات خودگردان فلسطین قصد دارد شکایت نامه ای علیه «دیوید فریدمن»،سفیر آمریکا در اسرائیل به دادگاه بین المللی کیفری لاهه ارائه دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «پی ان ان نیوز»،تشکیلات خودگردان فلسطین قصد دارد شکایت نامه ای علیه «دیوید فریدمن»،سفیر آمریکا در اسرائیل به دادگاه بین المللی کیفری لاهه ارائه دهد.

فلسطینی ها ،فریدمن را متهم به در معرض خطر قرار دادن صلح و امنیت خاورمیانه با اظهارات نژادپرستانه اخیرش کرده اند.

سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی در گفتگو با نیویورک تایمز گفت که اسرائیل حق دارد بخش هایی از کرانه باختری را به سرزمین های اشغالی ،الحاق کند.

وزیر امور خارجه فسطین گفت که اظهارات فریدمن در حقیقت انعکاس سیاست های دولت آمریکا است که به طور کامل به نفع اشغالگری و سیاست های استعماری آن است.

وی تاکید کرد که اظهارات سفیر آمریکا به قدری نژادپرستانه بوده است که می توان علیه او به دادگاه کیفری بین المللی که صلح و امنیت منطقه را به خطر می اندازد،شکایت کرد.

اظهارات فریدمن انتقادات و محکومیت های گسترده ای را از سوی گروه ها و مقامات فلسطینی در پی داشت.

«ابراهیم میلهم»،سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین ،فریدمن ،«دونالد ترامپ»،رئیس جمهوری آمریکا و مشاورانش از جمله «جارد کوشنر»،مشاور و داماد ارشد او را دلقک هایی توصیف کرد که هیچ گونه پختگی سیاسی ندارند.

«صائب عریقات»،رئیس سازمان آزادیبخش فلسطین هم گفت نماینده ترامپ دیدگاه الحاق کرانه باختری به سرزمین های اشغالی تحت قوانین بین المللی،جنایت جنگی تلقی می شود.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟