امروز ضرورت نوشته‌های کاغذی بیش از همیشه احساس می‌شود


امروز ضرورت نوشته‌های کاغذی بیش از همیشه احساس می‌شود

علی ربیعی با اشاره به اینکه «نیاز به تقویت و تربیت مطبوعات داریم»، گفت: ضرورت نوشته‌های کاغذی را امروز بیش از همیشه احساس می‌کنم.

به گزارش ایسنا، سخنگوی دولت در حاشیه مراسم دهمین سالگرد تأسیس روزنامه شهرآرا که در تالار شهر برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص مشکلات حوزه کاغذ اظهار کرد: خوشبختانه کاغذ وارد شد و مشکل کاغذ تا حدود زیادی حل شده است.

وی در مورد مطبوعات تصریح کرد: به اعتقاد من به مطبوعات نیاز داریم. در دوره جدید بیش از هر دوره دیگری باید رسانه‌های کاغذی ما تربیت شوند. نوشتن مسئولانه و خبرتحلیل در رسانه‌های کاغذی رخ می‌دهد. ما نیاز به روزنامه نگاری تحقیقی و تحلیلی داریم.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه «یکی از آسیب‌هایی که امروز در جامعه ایران وجود دارد این است که در حال حاضر هر فرد، یک خیر تهیه می‌کند و خبرهای غیرمسئولانه‌ای تولید می‌شود»، گفت: حتی بجای تبیین و تحلیل، بیشتر یکسری قالب‌های خبری افشاگری راه می‌افتد یا خبرهایی که ۱۰ درصد واقعیت دارد و ۹۰ درصد دیگر آن به نحوی دیگر بیان می‌شود.

ربیعی افزود: این موارد اغتشاش فکری را دامن می‌زند. راه حل این است که مطبوعات یا جاهایی که مسئولانه می‌نویسند را تقویت کنیم‌. همچنین روزنامه‌نگاری فضای مجازی را با روزنامه‌نگاری مسئولانه تقویت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از این جهت در چند وقت گذشته مطبوعات ما حال و روز خوشی را تجربه نکردند و با توجه به مشکلاتی که با آن روبرو شدند نیاز به تقویت و تربیت مطبوعات داریم. ضرورت نوشته‌های کاغذی را امروز بیش از همیشه احساس می‌کنم.

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که آیا فضای مجازی این آسیب‌ها را وارد کرده؟، گفت: در هر موضوعی آسیب‌ها و فرصت‌های زیادی نهفته است. ما باید به سمت نوشته‌های مسئولانه برویم حتی در روزنامه نگاری فضای مجازی هم این اتفاق باید رخ دهد. به طور مثال تمام روزنامه‌ها یک بخش آنلاین هم برای خود ایجاد کردند. این موضوع هیچ ایرادی ندارد باید به سمت نوشتن مسئولانه حرکت کنیم. باید از فرصت‌های فضای مجازی در مسئولانه نویسی بهره بگیریم. این کار با روزنامه‌نگاری و تبیین روزنامه نگاری تحقیقی تحلیلی و رشددهنده اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی