شورای فرهنگی روستایی نقطه قوت برای فعالیت های فرهنگی در مناطق محروم است


شورای فرهنگی روستایی نقطه قوت برای فعالیت های فرهنگی در مناطق محروم است

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: تشکیل شوراهای فرهنگی در روستاها نقطه قوتی برای فعالیت های فرهنگی در مناطق محروم است و فعالان کانون های مساجد در این زمینه باید پیشقدم و پیشگام باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «نادر سقاء» امروز (20 خردادماه) در جلسه شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان سرعین گفت: 24 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان سرعین فعال هستند که بیشترین تعداد کانون در مناطق روستایی و محروم قرار دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، تصریح کرد: کانون های مساجد در مناطق روستایی تنها مرکز فرهنگی است که باید از این فعالیت ها حمایت جدی شود تا خانواده ها علاقه ای برای حضور فرزندان در مساجد و استفاده از ظرفیت های این مرکز فرهنگی داشته باشند.

وی، اظهار داشت: تشکیل شوراهای فرهنگی در روستاها نقطه قوتی برای فعالیت های فرهنگی در مناطق محروم است و فعالان کانون های مساجد در این زمینه باید پیشقدم و پیشگام باشند.

سقاء، افزود: در سال 97 بیش از 4 هزار نفر از اعضای کانون های مساجد کشور از خدمات تفریحی، اقامتی و اردویی شهرستان سرعین استفاده کرده اند و این نشان از علاقمندی حضور فعالان کانون های مساجد در این شهر توریستی دارد و باید از این ظرفیت های فرهنگی بهره مند شد.

این مقام مسئول، بیان کرد: بیش از 150 نفر از استعدادهای قرآنی شهرستان سرعین در بانک اطلاعاتی اصحاب قرآنی کانون های مساجد ثبت نام کرده اند و این شهرستان 43 مسجد دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، ادامه داد: عمران معنوی در کنار عمران ظاهری یکی از ضروریت های فردی و اجتماعی هست و امروز تهاجم فرهنگی و آسیب های اجتماعی در کمین خانواده ها است.

در پایان این جلسه از محمدرضا آستانی رئیس هیات مدیره جامعه آبدرمانی استان اردبیل از طرف حجت الاسلام ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تجلیل شد.

پایان پیام/365

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس