اجرای برنامه‌های اوقات فراغت در 700 کانون فرهنگی هنری مساجد تهران


اجرای برنامه‌های اوقات فراغت در 700 کانون فرهنگی هنری مساجد تهران

حجت‌الاسلام قدیریان با بیان اینکه برنامه های اوقات فراغت در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور امسال با عنوان «اخلاق، نشاط و معنویت»، اجرا می‌شود، گفت: 700 کانون مساجد تهران نیز در شش محور و با این رویکرد میزبان مخاطبان تابستانی خود می‌شوند.

حجت الاسلام «غلامعلی قدیریان» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اجرای برنامه های اوقات فراغت در بیش از 1300 کانون فرهنگی هنری این استان، اظهار کرد: در چند روز گذشته جلسات متعددی به منظور تبادل نظر در زمینه برنامه های اوقات فراغت با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و معاونان این اداره صورت گرفته است.

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران با اشاره به برنامه هایی که در مراکز و پایگاههای اوقات فراغت این ستاد برگزار می شود، افزود: برنامه های قرآنی، فرهنگی، هنری، اردویی و آموزشی برای کودکان و نوجوانان در این پایگاه ها در نظر گرفته شده و پیش بینی ما این است که تقریبا 90 درصد مساجد در قالب پایگاه های اوقات فراغت در این زمینه خدمت رسانی کنند.

وی شعار برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد استان تهران را «اخلاق، نشاط و معنویت» دانست و گفت: این برنامه ها در شش محور «قرآن و عترت»، «آموزش و توانمندسازی»، «شبکه‌سازی و فضای مجازی»، «کتاب و کتاب‌خوانی»، «هنر متعالی» و «فعالیت‌های اجتماعی» برگزار می‌شود.

قدیریان ادامه داد: علاوه بر برنامه ریزی برای اجرای این برنامه ها در کانون های فرهنگی هنری مساجد، ما از ظرفیت دیگر دستگاه ها و نهادها همچون وزارت ورزش و جوانان، مرکز رسیدگی به امور مساجد و سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر دستگاه ها برای اجرای برنامه های اوقات فراغت استفاده می کنیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران ابراز کرد: ایام اوقات فراغت و تابستان بهترین زمان و موقعیت برای ترویج و گسترش مفاهیم و ارزش های دینی و آموزه های اسلامی ویژه کودکان و نوجوانان است، بنابر این، لازم است، خانواده ها در شناسایی دقیق مراکز و پایگاه ها برای بهره مندی فرزندان شان از برنامه های آن اهتمام ویژه ای داشته باشند و از ظرفیت مساجد در این زمینه استفاده کنند.

حجت الاسلام قدیریان در پایان خاطرنشان کرد: شرکت در برنامه های اوقات فراغت مساجد ضمن اینکه موجب بهره مندی و استفاده کافی نوجوانان و جوانان از برنامه های آموزشی و اعتقادی می شود، موجب ایستادگی آنها به عنوان سربازان جنگ نرم در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب می شود. زیرا که در حال حاضر اصلی ترین جبهه ای که در مقابل دشمن گشوده شده، جبهه فرهنگی است که با برنامه ریزی می توان با دشمن مبارزه و آنها را زانو در آورد.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...