برنامه‌های قرآنی مساجد تقویت می‌شود/راه اندازی شبکه اطلاع‌رسانی «سفیران مسجد»


برنامه‌های قرآنی مساجد تقویت می‌شود/راه اندازی شبکه اطلاع‌رسانی «سفیران مسجد»

حجت‌الاسلام ذاکر با بیان اینکه راهکار مرکز رسیدگی به امور مساجد در تقویت برنامه‌های قرآنی مساجد، تشویقی است نه تکلیفی، گفت: به منظور تقویت اطلاع‌رسانی از فعالیت‌ها و برنامه‌های مساجد شبکه اطلاع‌رسانی «سفیران مسجد» راه اندازی می‌شود.

حجت الاسلام «حجت الله ذاکر» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به راهکارهایی تقویت برنامه های قرآنی مساجد گفت: با توجه به اینکه مساجد نهادهایی مردم نهاد و مستقل هستند، به همین جهت پیرامون فعالیت های قرآنی خودشان تصیم می گیرند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امورمساجد اظهار کرد: برنامه و اقدام مرکز رسیدگی به امور مساجد در رابطه با فعالیت های قرآنی مساجد، جنبه تشویقی دارد، نه جنبه تکلیفی. اما درعین حال ما با اقداماتی همچون معرفی اساتید برای تلاوت، حفظ و تفسیر در مساجد، تلاش می کنیم فعالیت های آنها در حوزه قرآنی را تسیهل ببخشیده و تقویت کنیم.

حجت الاسلام ذاکر خاطر نشان کرد: به عنوان مثال، ممکن است،برخی از مساجد به اساتید برجسته دسترسی نداشته باشند، در همین جهت مرکز رسیدگی به امور مساجد با توجه به جایگاهی که دارد، زمینه بهره مندی از اساتید قرآنی را برای مساجد فراهم می کند.

پخش جلسات قرآنی استاندارد از صدا و سیما

وی یکی دیگر از جنبه های رونق بخشی به فعالیت های قرآنی مساجد را پخش جلسات قرآنی استاندارد از صدا و سیما دانست و تصریح کرد: در این زمینه هم مرکز رسیدگی به امور مساجد با رایزنی و پیگیری هایی که با شبکه قرآن و معارف سیما انجام خواهد داد، بنا دارد، این جلسات از سیمای قرآن پخش شود، ضمن اینکه در این زمینه می توان از ظرفیت پایگاههای خبری و شبکه های مجازی نیزاستفاده کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد تاکید کرد: به نظرم، برگزاری جلسات قرآنی در مساجد باید تشویق و انگیزه ای برای دیگر مساجد شود، به همین جهت در نظر گرفتن جوایزی برای نوجوانان و جوانان، برپایی مسابقات میان مساجد نواحی و محلات می تواند راهکاری مناسب در این زمینه باشد.

حجت الاسلام ذاکر حضور جدی ائمه جماعات مساجد در جلسات و محافل قرآنی مسجد را راهکار دیگری در تقویت این جلسات برشمرد و تاکید کرد: اهتمام امام مسجد به برنامه قرآنی مسجد در ترغیب و تشویق جوانان و نوجوان و افزایش انگیزه آنها موثر باشد.

ضعف رسانه ای در مساجد

وی با اشاره به ضعف رسانه ای در مساجد در جهت اطلاع رسانی برنامه ها اضافه کرد: البته این ضعف رسانه ای در بسیاری از دستگاه ها و مجموعه ها دیده می شود، به گونه ای که تبلیغ مناسبی از برنامه های خوبی که در دستگاهها برگزار می شود، انجام نمی شود. به همین جهت ما در مرکز رسیدگی به امور مساجد تلاش می کنیم، با تقویت پایگاه تخصصی مسجد، رسانه ها و نرم افزارهای اپلیکیشن جنبه های اطلاع رسانی را تقویت کنیم.

«سفیران مسجد»

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد اظهار کرد: علاوه براین مرکز رسیدگی به امور مساجد درصدد است که با حضور فعالین رسانه ای مسجدی، شبکه ای اطلاع رسانی از برنامه های مساجد را در قالب «سفیران مسجد» راه اندازی کند، تا در زمینه اطلاع رسانی فعالیت های مساجد فعالیت کنند.

وی در رابطه با عدم همکاری برخی مسئولین مساجد با مجریان جلسات قرآنی که تمایل دارند، برنامه یشان در مسجد برگزار کنند، گفت: طبق گزارش هایی که ما از مساجد داریم، مسئولین بسیاری از مساجد همکاری لازم برای برگزاری جلسات قرآنی دارند و علت آنکه در برخی از مساجد این جلسات قرآنی برگزار نمی شود، شاید به دلیل عدم توافق در زمان برگزاری برنامه است که به صورت موردی مشکلات این چنین باید مورد بررسی و موارد خاص با راهکارهای صحیح و مناسب خود پیگیری شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خاطر نشان کرد: بسیاری از مساجد هستند که فعالیت های قرآنی، محافل و مراسم شبی با قرآن برگزار می کنند و با برگزاری آنها هیچ مخالفتی نمی شود، بلکه همکاری لازم نیز با مجریان این برنامه ها انجام می شود.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرزند حمید نوری در سوئد بازداشت شد