شیعه واقعی، تعصب جاهلانه ندارد


شیعه واقعی، تعصب جاهلانه ندارد

حجت‌الاسلام نادربیگی با بیان اینکه افتخار فقه شیعی این است که علم را کنار قرآن و نقل قرار داده، گفت: نشانه شیعه واقعی امیرالمومنین علی(ع) و منتظر حقیقی امام زمان(عج) بصیرت است

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «محمدحسن نادربیگی» در مراسم احیای شب قدر (۲۱ ماه رمضان) در مسجد «باب الحق» (واقع در خیابان مولوی تهران) با بیان اینکه افتخار فقه شیعی این است که علم را کنار قرآن و نقل قرار داده است، گفت: گروه های جاهل و متعصب جاهلی مانند خوارج و داعش، مولود کنار گذاشتن عقل، هستند.

تولیت حوزه علمیه مکتب الصادق(ع) افزود: شهید «مجید بربری» از شهدای مدافع حرم، اهل منطقه یافت آباد تهران، با عقل و عشق و با تعصب عاقلانه در مسیر دفاع از حریم و حرم اهل بیت(ع) جان خود را فدا کرد.

وی اضافه کرد: بصیرت یعنی فهم عمیق در دین، نشانه شیعه واقعی امیرالمومنین علی(ع) و منتظر حقیقی امام زمان(عج) بصیرت است.

نادربیگی یادآور شد: حضرت علی(ع) را به این دلیل اول مظلوم عالم نامیدند چون به تعبیر امام صادق(ع) مولا علی(ع) ۵۰ نفر سرباز بصیر هم نداشتند.

وی تصریح کرد: عده ای غرب زده با الگو گرفتن از تجربه رسانس در جامعه مسیحیت، خواستند زمینه پیشرفت ایران را فراهم کنند درحالی که فعالیت آنان موجب به قدرت رسیدن رضاخان شد.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: شیعیان واقعی، از تعصب کور و جاهلانه دور هستند بلکه تعصب عاقلانه را با انقلابی گری تلفیق‌ می کنند تا زمینه ظهور امام زمان(عج) فراهم شود.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان