عید فطر شباهت زیادی به قیامت دارد/ بخشش گناهان، کمترین عیدی خدا به روزه‌داران است


عید فطر شباهت زیادی به قیامت دارد/ بخشش گناهان، کمترین عیدی خدا به روزه‌داران است

حجت‌الاسلام حائری‌زاده با بیان اینکه عید فطر شباهت زیادی به روز قیامت دارد، گفت: عفو و بخشش گناه کمترین چیزی است که خداوند در عید فطر به روزه‌داران عطا می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «سیدمهدی حائری‌زاده» شامگاه دوشنبه ۱۳ خرداد به مناسبت ماه مبارک رمضان در هیات رزمندگان غرب تهران به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: روز عید فطر زمان پرداخت پاداش الهی به بندگان نیکوکار است.

این استاد حوزه علمیهبا بیان اینکه عید فطر شباهت زیادی به روز قیامت دارد، تصریح کرد:‌ عفو و بخشش گناه کمترین چیزی است که خداوند روز عید فطر به روزه‌داران عطا می‌کند، شاید در روز قیامت خداوند از حق خود گذشت کند اما از حق‌الناس عبور نمی‌کند حتی اگر شخص شهید شده باشد، دزدان بیت‌المال و اهل اختلاس به این امر توجه کنند.

حجت الاسلام حائری زاده با تسلیت فرا رسیدن سالروز ارتحال امام راحل، اظهار کرد: امام راحل بسیار خالص بودند به همین دلیل هیچ‌گاه حتی پس از پیروزی انقلاب تکبر و خودبزرگ‌بینی نداشتند. ایشان همواره حامی و طرفدار فقرا، ضعفا و مظلوم بودند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امروز برخی می‌خواهند زمان طاغوت را دورانی خوب جلوه دهند، ابراز کرد: آن زمان هیچ کس حق سخن گفتن نداشت، حتی هیات‌های مذهبی و عزاداری به صورت مخفیانه مراسم‌های خود را برگزار می‌کردند.

وی با بیان اینکه امام راحل یک روحانی ساده نبود بلکه ایشان مردمی و انقلابی بودند، گفت: انقلاب به مسیر خود ادامه می‌دهد کسانی که نتوانند خود را با انقلاب مطابقت دهند از قطار انقلاب پیاده شده و خود دچار خسارت می‌شوند.

حجت الاسلام حائری زاده با بیان اینکه امام راحل تشکل حکومت الهی را که هدف پیامبران و اولیاء الهی بوده محقق کردند، تاکید کرد: امروز رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای به عنوان جانشین ایشان سکانداری کشتی انقلاب را بر عهده دارند که ان‌ شاءالله پرچم این انقلاب را به دست صاحب آن امام عصر(عج) خواهند سپرد.

استاد حوزه علمیه در پایان با اشاره به شروط دشمن برای مذاکره، خاطرنشان کرد: امروز هر کس با دشمن و استکبار جهانی مذاکره کند سفیه است فشار اقتصادی آنان به ایران برای دست یافتن به این مذاکره غیرعقلانی است که باید عوامل دشمن و مسببان گرانی ارز و سکه شدید مجازات شوند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...