به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید که توسط محققان آمریکایی صورت گرفته بیانگر آن است که مصرف قرص ویتامین «دی» خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

داده‌ها نشان می‌دهد به علت شیوه غلط زندگی از هر 5 نفر یک نفر دچار کمبود این ویتامین است؛ سه مطالعه ارائه شده در شیکاگو تأیید کرده مصرف ویتامین «دی» ریسک بروز سرطان‌های مختلف را 13 درصد کاهش می‌دهد.

ویتامین «دی»، ویتامینی محلول در چربی است و در مکمل‌ها نیز وجود دارد؛ این ویتامین که برای سلامت بدن بسیار ضروری است، نقشی کلیدی در عملکرد ایمنی بدن ایفا کرده و التهاب را کاهش می‌دهد. با اینکه تاکنون مطالعات روی ویتامین دی و ارتباط آن با جلوگیری از سرطان، نتایج متفاوتی ارائه داده است، اما شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند افزایش سطح ویتامین دی در بدن، خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان را کاهش می‌دهد.

شیفنگ مائو، محقق آمریکایی می‌گوید: افرادی که کمبود ویتامین «دی» دارند، دست کم دو برابر بیشتر از دیگر افراد ممکن است به سرطان لوزالمعده مبتلا شوند، این دسته افراد در معرض سرطان روده نیز قرار دارند.

براساس آنچه که در تحقیقات به دست آمده، مصرف این ویتامین خطر بروز سرطان پروستات را نیز 40 درصد کاهش می‌دهد و می‌تواند به میزان قابل توجهی از افراد در برابر ابتلا به سرطان‌های مختلف محافظت کند.