احتمال ارتباط میان فروش سلاح به سعودی و حمله به دو نفتکش


احتمال ارتباط میان فروش سلاح به سعودی و حمله به دو نفتکش

خبرنگار الجزیره در واشنگتن گفت: احتمال دارد میان تلاش ترامپ برای فروش تسلیحات به سعودی و امارات و حمله به دو نفتکش در دریایی عمان ارتباط وجود داشته باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره عربی در واشنگتن گفت: احتمال دارد میان تلاش ترامپ برای فروش تسلیحات به سعودی و امارات و حمله به دو نفتکش در دریایی عمان ارتباط وجود داشته باشد.

وجد وقفی در گفتگو با این شبکه تلویزیونی گفت: درست پس از گذشت بیست و چهار ساعت از برگزاری جلسه استماع کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا، دو نفتکش در دریای عمان دچار حادثه شدند. در جلسه استماع کنگره، جمهوری خواهان و دموکرات ها عضو کمیته روابط خارجی کنگره از دونالد ترامپ و تصمیم وی برای استفاده از اعلام وضعیت فوق العاده برای فروش محموله تسلیحاتی به عربستان و امارات متحده عربی به شدت انتقاد کردند.
الیوت انگل رئیس کمیته روابط خارجی گفت این وضعیت فوق العاده که رئیس جمهور مدعی آن است دروغین است زیرا تسلیحات که بر اساس وضعیت فوق العاده به دیگر کشورها تحویل داده می شود باید سریعاً و به صورت فوری به کشور مورد نظر تحویل داده شود زیرا جنگ و خطری بالفعل وجود دارد همچون در مورد حمله عراق به کویت در سال 1991 و همچنین در دهه هشتاد که جنگ ایران و عراق در جریان بود از وضعیت فوق العاده استفاده شد و به صورت فوری تسلیحات به کشورهای مورد نظر تحویل داده شد اما در دو قرارداد تسلیحاتی که عربستان و امارات متحده عربی بسته شد چنین وضعیتی وجود ندارد و دولت آمریکا قرار است تسلیحاتی که به این دو کشور فروخته در چند مرحله و طی دو سال تحویل دهد از این رو نمایندگان جمهوری خواه و دموکرات کنگره از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پرسیدند از چه وضعیت فوق العاده ای حرف می زنی؟ از این رو همزمانی این دو مساله (استناد ترامپ به وضعیت فوق العاده برای فروش سلاح به سعودی و امارات و هدف قرار گرفتن دو نفت کش در دریای عمان) بسیار قابل توجه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات