انتقال 23 خدمه نفتکش حادثه دیده به بندر جاسک


انتقال 23 خدمه نفتکش حادثه دیده به بندر جاسک

مدیر روابط عمومی بنادر هرمزگان: 23 خدمه نجات یافته با کمک شناور ناجی ایرانی به بندر جاسک منتقل شدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس ؛ مدیر روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: همه ۴۴ نفر خدمه خارجی کشتی‌های حادثه دیده در دریای عمان با هماهنگی مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی هرمزگان نجات یافتند که از این تعداد 23 نفر با شناور ناجی ایرانی اعزامی از بندر جاسک به این بندر منتقل شدند.
رضوانی گفت: دو کشتی حامل مواد نفتی در ۲۵ مایلی و ۲۸ مایلی بندرجاسک دچار حادثه آتش سوزی شدند . یکی از شناورها با پرچم کشور جزایر مارشال و دیگری با پرچم کشور پاناما حرکت می کردند.
وی افزود: شناوری که با پرچم کشور جزایر مارشال حرکت می کرد از بندر الرویس قطر محموله اتانول به مقصدتایوان حمل می کرد و ساعت 8 و 50 دقیقه دچار حادثه شد و با هماهنگی مرکز امداد و نجات بنادر و دریانوردی هرمزگان 23 خدمه آن توسط شناورهای عبوری نجات یافتند.
رضوانی افزود: شناوری که با پرچم کشور پاناما حرکت می کرد محموله متانول از عربستان به سنگاپور حمل می کرد و در ساعت 9 و 50 دقیقه دچار حادثه شد که با هماهنگی مرکز امداد و نجات بنادر و دیانوردی هرمزگان 21 خدمه آن توسط شناورهای عبوری نجات داده شدند.

نجات همه 44 خدمه نفت کش‌های حادثه دیده
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۴۴ نفر دریانورد خارجی کشتی‌های حادثه در دریای عمان با هماهنگی مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی هرمزگان نجات یافتند.
مراد عفیفی پورافزود: امروز پنجشنبه (۲۳ خرداد ۹۸) یک فروند کشتی تانکر به نام FRONT ALTAIR با پرچم جزایر مارشال از مبدا الرویس قطر در حال حرکت به سمت تایوان بود که در ساعت ۸:۵۰، این نفتکش در فاصله ۲۵ مایلی بندر جاسک واقع در مسیر بین المللی تردد کشتی‌ها با طول ۲۵۱ متر و محموله اتانول از ناحیه میانی بدنه شناور دچار آتش سوزی شد.
وی افزود: فرمانده کشتی پس از سانحه آتش سوزی، به خدمه اعلام ترک کشتی می‌دهد که با اقدام سریع مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی (Mrcc) هرمزگان مستقر در بندر شهید رجایی، تعداد ۲۳ نفر پرسنل تانکر سانحه دیده توسط شناور عبوری به نام هیوندای دوبی نجات داده شدند این دریانوردان تحویل شناور ناجی اعزامی از بندر جاسک شدکه هم اکنون این ۲۳ نفر به بندرجاسک که نزدیکترین بندر به حادثه است، منتقل شده اند.
عفیفی پور گفت: یکساعت بعد و در ساعت ۹:۵۰شناور تانکر KOKUKA COURAGEOS با پرچم پاناما در فاصله ۳۰ مایلی بندر جاسک در مسیر بین المللی تردد کشتی‌ها دچار حریق شد.
وی ادامه داد: این شناور از بندر الجبیل عربستان با محموله متانول در حال حرکت به سمت سنگاپور بود.
عفیفی پور گفت: با هماهنگی مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی هرمزگان توسط یدک کش عبوری خارجی به نام COSTAL ACE بیست و یک نفر از خدمه این شناور نجات داده شدند.
عفیفی پور افزود: بالگرد با همراهی کارشناسان مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی هرمزگان و Isps (مرکز امنیت دریانوردی) مستقر در بندر شهید رجایی برای ارزیابی بیشتر به موقعیت اعزام شدند.
.photo_album_grid .photo_img_gride_item .photo_img_gride_item img @media(min-width:1200px) .photo_no_marg_md } @media(max-width:1200px)and (min-width:980px) .photo_no_marg_md } @media(min-width:767px) and (max-width:980px) .photo_no_marg_sm } @media(min-width:480px) and (max-width:767px) .photo_no_marg_ms } @media(min-width:320px)and (max-width:480px) } @media(max-width:320px) }
امدادرسانی به موقع نیروی دریایی ارتش به شناور‌های حادثه دیده در دریای عمان
تیم‌های امداد و نجات هوایی و دریایی نیروی دریایی ارتش متشکل از یک فروند شناور و یک فروند بالگرد با حضور به موقع، اقدامات لازم برای کمک به شناور‌های حادثه دیده در دریای عمان را بعمل آوردند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، پس از اعلام مرکز تجسس و نجات استان هرمزگان با نیروی دریایی ارتش و درخواست این مرکز مبنی بر امداد رسانی به شناور‌های حادثه دیده در دریای عمان، منطقه یکم این نیرو با دریافت اخبار تکمیلی و موقعیت تقریبی محل حادثه، با استفاده از تجهیزات گشت و شناسایی هوایی، موقعیت شناور‌های حادثه دیده را دریافت تیم‌های امداد هوایی و دریایی را به محل حادثه اعزام کرد.
بر اساس این گزارش، با توجه به فاصله شناور‌ها از ساحل ایران، یک شناور غیر ایرانی نزدیک به محل حادثه قبل از سایر نیرو‌های امدادی در محل حضور یافته و پس از دریافت خدمه شناور اول، آن‌ها را به کشتی‌های امداد و نجات ایرانی تحویل داد که ملیت آن‌ها در حال بررسی است.
چگونگی حادثه و ابعاد آن توسط مراجع ذیصلاح در حال بررسی است، اما اخبار غیرموثق حاکی از وقوع حریق بر روی عرشه شناور‌ها داشته و ظاهراً هردو شناور حامل میعانات گازی بوده اند.
نیروی دریایی ارتش، همواره نهایت تلاش خود را برای امداد بشردوستانه فارغ از ملیت نفرات مستقر در شناور‌ها و مالکیت شناور‌ها و محموله به کار خواهد بست.
اولین فیلم از آتش سوزی کشتی نفتکش در دریای عمان
تازه‌ترین فیلم با نمای هوایی از کشتی نفتکش "فرانت آلتایر" با پرچم جزایر مارشال که ۲۳ نفر خدمه آن توسط شناور ایرانی ناجی ۱۰ از یک شناور عبوری تحویل گرفته شد و به محل امن انتقال یافتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جنجال جدید احمدی نژاد بعد از حمله سپاه پاسداران؛ موضع‌گیری دوپهلو