رویداد اکو و والیبال فرصت استثنائی در معرفی توانمندی گردشگری اردبیل


رویداد اکو و والیبال فرصت استثنائی در معرفی توانمندی گردشگری اردبیل


استاندار اردبیل گفت: برگزاری دو رویداد مهم و بین‌المللی در اردبیل اعم از همایش اکو و مسابقا جهانی والیبال فرصتی استثنائی برای همه ماست تا ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری استان اردبیل را به شکل کامل معرفی کنیم.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر بهنامجو در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: برگزاری دومین همایش سلامت و گردشگری کشورهای عضو اکو در اردبیل فرصتی استثنائی فراهم کرده است تا بتوانیم در آستانه فصل گردشگری فرصت‌ها و قابلیت‌های بی‌نظیر استان را در این حوزه پرمنفعت و پرسود به تمام دنیا معرفی کنیم.
وی به برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای تامین برای تدارک پیش زمینه‌ها برای برگزاری امن و راحت هر دو رویداد اکو و والیبال خاطرنشان کرد: ما با سازمان هواپیمائی و شرکت‌های فعال در این حوزه رایزنی‌هایی را انجام می‌دهیم تا در هفته آینده دو تا سه پرواز چارتر و اختصاصی را برای انتقال میهمانان به استان انجام دهند.
رئیس شورای اداری استان اردبیل با قدردانی از برنامه‌ریزی مناسب اتاق بازرگانی اردبیل برای حضور میهمانان داخلی و خارجی در همایش اکو به تعداد 250 نفر گفت: میراث فرهنگی در کنار فرمانداران و شهرداران شهرهای مختلف استان از آمادگی کامل برای پذیرایی از میهمانان برخوردار هستند و نواقصات کار باید تا روز شنبه برطرف شود.
بهنامجو از تشکیل تیم تشریفات برای استقبال از میهمانان حاضر در این رویداد خبر داد و بیان کرد: به تناسب میهمانانی که در استان حاضر خواهند شد اعم از وزرا، سفرا و هیئت‌های سرمایه‌گذاری تیم‌های تشریفاتی ما در فرودگاه حاضر خواهند شد تا آنها را مورد پذیرش و همراهی قرار دهند.
وی ادامه داد: با همراهی فرودگاه اردبیل تیم رسمی استقبال در محل مورد نظر حاضر خواهد شد تا به شکل آبرومند استقبال و میزبانی از این رویداد انجام شود تا بازتاب رسانه‌ای آن را به شکل وسیع در استان و کشور شاهد باشیم.

استاندار اردبیل از شهرداری اردبیل و سرعین خواست؛ تا در ورودی شهر و مسیرهای منتهی به این شهرها فضا و سیمای بصری مناسبی را فراهم کنند تا از هر حیث با آرامش کامل این دو رویداد در هفته آینده به میزبانی اردبیل برگزار شود.

بهنامجو ضرورت خط کشی در مسیرهای شهرها و جاده‌های منتهی به اردبیل و سرعین، گلکاری و رنگ‌آمیزی در ورودی شهرها را به همراه افزایش تبلیغات رویداد اکو در قالب تابلوها و استندها و همچنین تابلوهای بلوارهای ورودی شهرها را یادآور شد و تصریح کرد: به تناسب این دو رویداد تبلیغات شهری و اطراف شهرها باید افزایش یابد.

وی از فرمانداران دو شهر اردبیل و سرعین خواست؛ تا در فرصت باقیمانده نسبت به آماده‌سازی شهر اقدام کرده و فضا و بستر مناسب همراه با تبلیغات و معرفی توانمندی‌های گرئشگری را به وجود آورند.

استاندار اردبیل به ورود میهمانان از روز دوشنبه برای برگزاری همایش اکو اشاره کرد و گفت: روز سه شنبه و از ساعت 9 صبح در محل دائمی نمایشگاه‌های اردبیل آئین افتتاح همایش اکو را شاهد خواهیم بو و روز پنج شنبه با خروج میهمانان این همایش تمام شده و به تبع آن باز می توانیم تبلیغات محیطی والیبال را نیز انجام دهیم.
بهنامجو برپائی تورهای گردشگری و نمایشگاه‌ها در معرفی قابلیت‌های استان را در قالب پکیج‌های مشخص و کامل یادآور شد و گفت: در لابی هتل‌ها نیز می‌توانیم از این شرایط به نحو مناسب و در راستای معرفی توانمندی‌های بیشتر استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: خروجی ما از این دو رویداد علاوه بر برگزاری مناسب ذاتی این برنامه‌ها معرفی توانمندی گردشگری به ویژه گرشگری سلامت خواهد بود که قطعا انعکاس جهانی و بین‌الملی نیز پیدا خواهد کرد.
رئیس شورای اداری استان اردبیل ادامه داد: تا روز شنبه در کنار رفع نواقصات باید برنامه‌ریزی‌ها در سطحی باشد تا میهمانانی که در استان حاضر خواهند شد یک برداشت مناسب و مطلوب از ظرفیت‌های گردشگری ما داشته باشند.
بهنامجو گفت: اگر در این رویداد سرمایه‌گذارانی تمایل به سرمایه‌گذاری داشته باشند ولی ما نتوانیم آنها را جذب کنیم قطعا مقصر ما هستیم و این تقصیر نیز گناهی نابخشودنی است.
وی از دستگاه‌های مختلف خواست؛ تا تفاهمنامه همکاری و جذب سرمایه‌گذار را از هم اکنون آماده کنند تا زمینه جذب سرمایه‌گذاران و انعقاد قرارداد و حضور گرم أنها در فضاهای گرردشگری و سرمایه‌گذاری کلان فراهم آید.
استاندار اردبیل اظهار کرد: باید خروجی این رویدادها منجر به انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری در حوزه‌های گردشگری و حتی صعنتی و کشاورزی باشد که قطعا خروجی آنها می‌تواند منجر به شکوفایی استان شود.
بهنامجو از ابلاغ برنامه راهبردی صادرات غیرنفتی استان به دستگاه‌های مختلف خبر داد و خاطرنشان کرد: محوریت این امر اتاق بازرگانی است که می‌تواند در جذب سرمایه‌گذاران و صادرکنندگان به عنوان یک عنصر ارزشمند و منحصربفرد شایسته عمل کند.
انتهای پیام انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی