واکنش های مختلف جهانی به انفجار دو نفکتش در دریای عمان


واکنش های مختلف جهانی به انفجار دو نفکتش در دریای عمان

شفقنا- انفجار دو نفکتش در دریای عمان و بروز آتش سوزی در آنها که صبح امروز(پنج شنبه) رخ داد، واکنش های مختلفی را در سطح جهان به همراه داشته است. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از اسکای نیوز عربی، ژاپن اولین کشوری بود که به این حادثه واکنش نشان دادو اعلام کرده تحقیقات خود را در این باره […]

واکنش های مختلف جهانی به انفجار دو نفکتش در دریای عمان

شفقنا- انفجار دو نفکتش در دریای عمان و بروز آتش سوزی در آنها که صبح امروز(پنج شنبه) رخ داد، واکنش های مختلفی را در سطح جهان به همراه داشته است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از اسکای نیوز عربی، ژاپن اولین کشوری بود که به این حادثه واکنش نشان دادو اعلام کرده تحقیقات خود را در این باره آغاز کرده است.

«هیروشیگه سیکو» وزیر بازرگانی ژاپن در این باره به خبرنگاران گفت: دولت در حال تحقیق درباره گزارش های مبنی بر حمله به یک کشتی حامل بارهای متعلق به ژاپن است.

در انگلیس، سخنگوی نخست وزیر این کشور گفت: لندن از گزارش های مبنی بر هدف قرار دادن مشکوک دو نفکتش در خلیج فارس اطلاع دارد.

وی افزود که این کشور به سرعت برای آگاهی از حقیقت ماجرا تلاش می کند.

از سوی دیگر «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز خوستار جلوگیری از اقدامات تحریک آمیز پس از این حادثه مبهم شد.

سخنگوی وی با اشاره به این موضوع گفت: منطقه به دلایل جدیدی برای بی ثباتی و تنش بیشتر نیاز ندارد. نماینده عالی اتحادیه اروپا خواهان خویشتن داری و جلوگیری از هر گونه اقدام تحریک آمیز است.

در فرانسه نیز وزیر خارجه این کشور نسبت به خویشتن داری و کاهش تنش دعوت کرد و خواستار احترام به آزادی دریانوردی در آب های خلیج فارس شد.

«انیس فون» سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه به خبرنگاران گفت: همه طرف ها را که دائما با آنها در ارتباط هستیم، به خویشتن داری و کاهش تنش دعوت می کنیم.

وی افزود: بار دیگر پایبندی خود را به آزادی دریانوردی تکرار می کنیم.

آلمان هم نسبت به این حادثه ابراز نگرانی کرد و هایکو ماس وزیر خارجه این کشور در این باره گفت: گزارش ها درباره حمله به دو نفکتش در ردیای عمان بسیار نگران کننده است و به تحقیق نیاز دارد.

انجمن بین المللی دارندگان مستقل تانکر(اینترتانکو) در این باره اعلام کرد: نگرانی ها درباره امنیت خدمه های کشتی هایی که از تنگه هرمز می گذرند، پس از حمله امروز به دو نفکتش بالا گرفته است.

«پائولو دامیکو» رئیس شورای اداری اینترتانکو در بیانیه ای عنوان کرد: نگران ایمنی خدمه تانکر های ما در منطقه و در هنگام عبور از تنگه هرمز هستیم. حدو د ۳۰ درصد از نفت خام جهان از این گذرگاهها می گذرد.

وی اضافه کرد: اگر مناطق دریایی ناامن شوند، صادرات نفت به کشورهای غربی ممکن است دچار تهدید شوند.

براساس این گزارش به نقل از اسکای نیوز عربی، کارگزاران حمل و نقل دریایی می گویند که دو شرکت غول پیکر دی اچ تی هولدینگ و هیدمار دارندگان نفتکش ها در جهان، رزروهای جدید در خلیج فارس را پس از حمله به دو نفکتش به حالت تعلیق درآورده اند.

خبر را در اسکای نیوز عربی ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !