آزمون دوباره پژو 508 SW جدید


آزمون دوباره پژو 508 SW جدید

زمانی که برای اولین بار اقدام به تست و بررسی پژو 508 SW در سال گذشته کردیم همان موقع گفتیم که برای خرید این خودرو باید با قلبتان تصمیم بگیرید نه با عقلتان! اگرچه پژو به عنوان یک استیشن عمل می‌کند اما رقبای بزرگ‌تر و کاربردی‌تری دارد. اما آیا همین داستان پس از یک هفته... The post آزمون دوباره پژو 508 SW جدید appeared first on مجله پدال.

زمانی که برای اولین بار اقدام به تست و بررسی پژو 508 SW در سال گذشته کردیم همان موقع گفتیم که برای خرید این خودرو باید با قلبتان تصمیم بگیرید نه با عقلتان! اگرچه پژو به عنوان یک استیشن عمل می‌کند اما رقبای بزرگ‌تر و کاربردی‌تری دارد.

آزمون دوباره پژو 508 SW جدید
اما آیا همین داستان پس از یک هفته تست و بررسی 508 SW در جاده‌های بریتانیا هنوز هم برقرار است؟ به منظور اینکه بدانیم جدیدترین نسل این خودرو چیزی بیش از خط سقف متمایز و تریم چرمی جذاب است نسخه‌ی محبوب BlueHDi 130 را در تریم GT Line تست کرده‌ایم تا پاسخ این سؤالات را به دست آوریم.

آزمون دوباره پژو 508 SW جدید
اول از همه اینکه خودروی استیشن باید جادار باشد و البته که سنگ محک این کلاس را باید در نظر بگیریم که خودرویی نیست به جز اشکودا ساپرب استیت. این خودرو نه تنها استیشنی جذاب است بلکه بزرگ‌ترین خودروی کلاس نیز محسوب می‌شود. محفظه بار 660 لیتری این خودرو 130 لیتر بیشتر از پژو بوده و این اختلاف فضا در زمان خواباندن صندلی‌ها به 170 لیتر افزایش می‌یابد. البته پژو در همه زمینه‌ها بازنده نیست چراکه به لطف درب پشتی پهن و فاصله‌ی بین محوری طویل، این خودرو بدون تغییر خاصی می‌تواند یک دوچرخه‌ی بزرگ را در کابین جای دهد.

آزمون دوباره پژو 508 SW جدید

آزمون دوباره پژو 508 SW جدید
فضای پشت صندلی‌های عقب نیز جادار بوده و برای سرنشینان قدبلند فضای سر زیادی وجود دارد؛ بنابراین در عین اینکه 508 SW از خط سقف پایینی استفاده کرده اما به‌طور باورنکردنی‌ای یک خودروی خانوادگی منعطف است. محصول جدید پژو خودرویی راحت هم بوده و سواری آن خاص محصولات فرانسوی است که حتی با وجود رینگ‌های سفارشی 19 اینچی هم نیز ناراحت نمی‌شود. رقبای زیادی در این کلاس از چنین رینگ‌های بزرگی استفاده نمی‌کنند.

آزمون دوباره پژو 508 SW جدید
خبر خوب اینکه سواری نرم این خودرو تأثیر منفی روی هندلینگ نداشته است. 508 SW به تیزی ب ام و سری 3 تورینگ نیست اما قابل پیش‌بینی بوده و توازنی طبیعی دارد که سواری خودرو را آسان و ریلکس می‌کند. این خودرو در سرعت‌های بالا ساکت بوده و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک عالی به همراه پیشرانه‌ی دیزلی پایه ترکیبی مناسب در سفرهای بین شهری ایجاد می‌کنند.

آزمون دوباره پژو 508 SW جدید
فرمان کوچک که در مدل‌های 208 و 308 به خوبی جواب داده برای چنین خودرویی کمی نامناسب به نظر می‌رسد اما خب حس متمایزی ایجاد می‌کند که در نسل پیشین وجود نداشته است. سیستم فرمان سبک بوده و احساس چندانی ندارد. پدال شیفترهای کوچک نصب شده روی ستون فرمان نیز هر از گاهی با دستان شما برخورد خواهند کرد. این موضوع می‌تواند بسیار عجیب باشد مخصوصاً اگر در حال حرکت در بزرگراه باشید.

آزمون دوباره پژو 508 SW جدید
اما با وجود برخی نقاط ضعف، این خودرو همچنین از نظر سواری و فضای بار و کابین خوب عمل کرده است. خب از نظر هزینه‌های نگهداری وضعیت چگونه است؟ این خودرو معمولاً توسط سازمان‌ها و ارگان‌ها خریداری می‌شود بنابراین هزینه‌های مالیاتی و مصرف سوخت جزو فاکتورهای اصلی هستند. خوشبختانه 508 SW حاضر در تست از آلایندگی کمی برخوردار بوده و در هر کیلومتر تنها 104 گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند که از نظر مالیاتی آن را در رده‌ای پایین‌تر از ساپرب قرار می‌دهد.

آزمون دوباره پژو 508 SW جدید


انتظار می‌رود تریم GT Line پژو جزو پرفروش‌ترین نسخه‌های این خودرو در اروپا باشد و ظرافت آن نیز نشان می‌دهد که چرا چنین انتظاری داریم. کیفیت کابین بسیار بالا بوده و طراحی آن نیز فوق مدرن است. دکمه‌های میانبر خاص به خوبی کار می‌کنند اما اینکه پژو دسترسی به کنترل‌های سیستم تهویه مطبوع را تنها از طریق صفحه لمسی میسر کرده جای شرمساری دارد.
از جمله تجهیزات این خودرو می‌توان به صفحه لمسی 8 اینچی، ناوبری، اپل کارپلی، اندروید اتو، رادیو DAB و… اشاره کرد. در مدل‌های مجهزتر Allure صفحه‌نمایش 10 اینچی و دوربین دنده‌عقب رنگی بکار رفته است. با پرداخت 20 پوند اضافه‌تر در اقساط ماهانه می‌توان مدل GT Line را با رینگ‌های بزرگتر، چراغ‌های تمام LED، شیشه‌های تیره و شارژ بی‌سیم گوشی سفارش داد. مدل های GT و فرست ادیشن لوکس تر بوده ولی خب قیمت پایه ی آن‌ها به ترتیب 38020 و 40819 پوند می باشد.

آزمون دوباره پژو 508 SW جدید

آزمون دوباره پژو 508 SW جدید

آزمون دوباره پژو 508 SW جدید
پژو 508 SW جدید بهترین استیشن بازار نیست اما هنوز هم خودرویی خانوادگی و کاربردی می‌باشد. خط سقف خمیده‌ی این خودرو فضای داخلی زیاد و منعطفش را پنهان می‌کند ولی داخل خودرو شاهد استفاده از بهترین متریال هستیم. سواری خودرو نیز ایمن و قابل پیش‌بینی بوده و لیست تجهیزات قوی و هزینه‌های نگهداری پایین جزو نقاط قوت 508 SW محسوب می‌شوند.

مشخصات پژو 508 SW GT Line 1.5 BlueHDi 130 EAT8

قیمت: 31495 پوند پیشرانه: 4 سیلندر 1.5 لیتری دیزلی قدرت/گشتاور: 128 اسب بخار/300 نیوتون متر گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 10.1 ثانیه حداکثر سرعت: 207 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: 5.5 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟