به گزارش خبرگزاری برنا از استان یزد، سومین جلسه گارگروه ارتقاء بهره وری استان با حضور« محمدعلی طالبی» استاندار یزد،«فاطمه پهلوانی» رئیس سازمان ملی بهره وری ایران،«سید ابوالفضل موسوی» نماینده مردم شریف یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و «سیدمسعود عظیمی» معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد در سالن زنده یاد حمیدیا برگزار شد.

استاندار یزد در این جلسه گفت:خوشبختانه مفهوم بهره وری، با اقلیم، فرهنگ و شرایط خاص استان یزد مطابقت دارد و بسیاری از رتبه ها، موفقیت ها و موقعیتهایی که یزد، امروزه از آن در سطح کشوربهره مند است، مرهون پایبندی به این مفهوم ارزشمند است.

«محمدعلی طالبی» افزود: درطول سالها، دهه ها و شاید قرن ها، بهره وری مورد توجه مردم استان یزد بوده، اما در حال حاضر نیازمند بروزرسانی شیوه های بهره وری هستیم، مخصوصا با توجه به تهدیدهایی که از مسیر تغییر سبک زندگی با آن مواجهیم.

"طالبی" با اشاره به هدایت مفهوم بهره وری به مسیر حوزه های جدید و مقتضیات روز جهان، اظهار داشت: امروز بهره وری با اقتصاد مقاومتی در هم تنیده و یکی از ستون های اصلی این حوزه است و از این جهت باید در سیاست گذاری ها و مصوبات این ستاد وشورای برنامه ریزی و توسعه استان، موضوع بهره وری تجلی پیدا کند.

وی یادآور شد: بسیاری از مشکلات حوزه بهره وری به تصمیم گیری ها و سیاست گذاری ها بر می گردد و امروز برای همه ما روشن است که بهره وری به عنوان پادزهر تحریم های ظالمانه، راه جبران بسیاری از محدودیت های کشور و از جمله در زمینه آب، محیط زیست و سرمایه گذاری در استان یزد است.

عالی ترین مقام اجرایی استان گفت: اگر با شرایط موجود به دنبال رشد اقتصادی هستیم،چاره ای جز پرداختن تام و تمام به موضوع بهره وری نداریم، بنابراین آمادگی داریم تا در استان یزد از همه ظرفیت های سیاست گذاری در قالب شوراها و ستادهای مختلف استفاده و برای استقرار هر چه مناسبتر چرخه بهره وری و اتخاذ سیاست های بهره ورانه تلاش کنیم.

"طالبی" افزود: استقرار کامل دولت الکترونیک پشتوانه بسیار موثری در تقویت بهره وری است و از سوی دیگر باید پیوند و ارتباط خوبی با بخش خصوصی برقرار و نظرات و پیشنهادات این بخش موثر را در ارتباط با ارتقاء مکانیزم های بهره وری اخذ کنیم و با تقویت زمینه ها ی گفت و گو به سیاست گذاری مناسبی در این عرصه دست یابیم.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: لازم است در بسیاری از موارد مصادیق را هم بررسی کنیم زیرا اصلاح بعضی شیوه ها نیازمند این است که مصادیق نیز مورد بحث و بررسی قرار گیرند.

"طالبی" در پایان گفت: امید است با همه ویژگی هایی که از یزد می شناسیم و با حمایت هایی که سازمان ملی بهره وری از استان یزد خواهند داشت ،بتوانیم در کشور جایگاه ممتازی در اجرای سیاست های بهره ورانه کسب کنیم.

اجرای سیاست بهره وری در جریان اقتصادی استان اثرگذار و ارزش آفرین است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد نیز بیان کرد:بهره وری فضایی است که بدون نیاز به منابع مادی،نیازهای مادی را تقویت می کند و و قتی چرخه بهره وری را در فضایی ایجاد می کنیم در واقع در آن فضا فرآیندها را کوچک و به شکلی مناسب چیدمان می کنیم.

«سیدمسعود عظیمی» افزود: استقرار بهره وری تغییرات سودمندی به همراه دارد و برای ایجاد چرخه،اتصال بخش های مختلف و شبکه سازی در این حوزه نیازمند سیاست گذاری هستیم و باید با بهره گیری از ظرفیت های مختلف،الزامات بهره وری نیز استخراج و شورای برنامه ریزی و توسعه استان در قابل مشوق ها این سیاست را اعمال کند.

عظیمی خاطرنشان کرد: در بهبود و رونق مباحث اقتصادی به بهره وری وابسته هستیم و ضروریست مدیران در حوزه های نسبت به این موضوع ورود پیدا کنند زیرا با اجرای سیاست های بهره وری می توان ارزش افزوده بسیار خوبی ایجاد و بر جریان اقتصادی استان اثرگذار بود.